کد خبر: ۱۶۲
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
در این بازه زمانی ۲ ماهه همچنین ۲۶ واحد صادراتی برای دریافت ۶۴۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۲ ماهه نخست امسال، بیش از ۵۹۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحد‌های صادراتی پرداخت شده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا ، این میزان تسهیلات به ۴۳ واحد صادراتی پرداخت شده است.

در این بازه زمانی ۲ ماهه همچنین ۲۶ واحد صادراتی برای دریافت ۶۴۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

همچنین از ابتدای خردادماه ۱۳۹۹ تا پایان اردیبهشت امسال بیش از یک‌هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۱۷ واحد صادراتی اعطاء شده است.

در این بازه زمانی، ۳۵۲ واحد صادراتی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۸۸ فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از سه‌هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان تسهیلات انجام شده است.

کمک به مثبت شدن تراز تجاری کشور به موازات توسعه صادرات، یکی از راهبرد‌های اصلی وزارت صنعت به شمار می‌آید.

در این راستا سیاست‌های تجاری سال ۱۴۰۰ مبتنی بر توسعه تولید، اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی و در نهایت ورود به بازار‌های جدید خواهد بود.

بر اساس آخرین اعلام گمرک، مجموع تجارت خارجی ایران در بهار سال‌جاری ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده است که از نظر وزنی هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تن و از نظر ارزشی نزدیک به هفت میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

در بهار امسال ۳۰ میلیون تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از گمرکات کشور به نقاط مختلف جهان صادر و هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا وارد کشور شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر