کد خبر: ۵۲۶
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
سلیمانی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در شیراز دستگیر کنند.

در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهمان با همین شگرد مبلغ هفت میلیارد ریال از ۵۶ نفر دیگر کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری ۲ نفر خبر داد که با درج آگهی دروغین در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به هفت میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و اکنون ۵۷ نفر از آن‌ها شاکی‌اند.

دستگیری 2 کلاهبردار با درج آگهی دروغین در تلگرام
به گزارش ایرنا؛ سرهنگ حشمت سلیمانی دوشنبه در این باره گفت: مردی میانسال با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که با مشاهده آگهی فروش موبایل به قیمت عمده در شبکه اجتماعی تلگرام مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه پرداخت کرده است و پس از آن فرد تبلیغ کننده دیگر جوابگوی تماس تلفن نبود؛ بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهمان با همین شگرد مبلغ هفت میلیارد ریال از ۵۶ نفر دیگر کلاهبرداری کرده‌اند.

سلیمانی با اشاره به اینکه متهمان در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد عنوان کردند، گفت: افراد کلاهبردار در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرده‌اند که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نا به جا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

وی عنوان داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر