کد خبر: ۲۶۹۱
۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
جهاد سازندگی باید احیا شود و ایجاد دوباره آن برای آباد کردن روستا‌ها و مناطق محروم کشور لازم است.

رئیس جمهوری گفت: جهاد سازندگی باید احیا شود و ایجاد دوباره آن برای آباد کردن روستا‌ها و مناطق محروم کشور لازم است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در نشست با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مردم کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بخش جهادی وزارت جهاد کشاورزی باید به طور جداگانه در روستا‌ها و مناطق محروم فعال شود.

وی افزود: هم اینک احیای جهاد سازندگی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

رئیس جمهوری: جهاد سازندگی در کشور احیا می‌شود

رئیس جمهوری ابراز داشت: توجه به روستا‌ها و فعال کردن اقتصاد آن‌ها بسیار مهم است، زیرا که با فعال نمودن آن دیگر شاهد حاشیه نشینی در شهر‌ها نخواهیم بود.

وی ادامه داد: تحول بر مبنای نظریه‌های علمی ضرورتی انکارناپذیر برای کشور است و جایگاه این مهم دانشگاه بوده و باید ارتباط جدی با دانشگاه تقویت شود.

رئیس جمهوری گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی زرخیز، اما محروم، غنی، اما غیر برخوردار است که ناشی از استفاده نکردن از ظرفیت‌های آن است. تقسیم ظرفیت‌ها در این استان باید بر اساس آمایش سرزمینی باشد.

رئیس جمهوری با بیان این که حرکت در دولت سیزدهم مبتنی بر آمایش سرزمینی و عدالت محوری است، به مشکل تولید در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: سخن گفتن از تولید بدون رفع موانع تولید امکان پذیر نیست و از سویی سرمایه گذاری برای سرمایه گذار باید تسهیل شود تا احساس کند از او حمایت می‌شود.

رئیسی ابراز داشت: مسئله پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های دولت است و برای نمونه تا آخر ۱۴۰۱ سد‌هایی که امروز در این استان بازدید شد، تکمیل خواهند شد.

رئیس جمهوری گفت: بخش قابل توجهی از حوزه صنعت در استان غیرفعال و تعطیل شده که باید فعال شوند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر