کد خبر: ۲۸۶۱
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
وزیر امور خارجه در دیدار با میشل عون؛

وزیر امور خارجه در دیدار میشل عون رییس جمهوری لبنان ضمن تاکید بر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از این کشور، آمادگی دولت برای ارایه حمایت همه جانبه به لبنان را اعلام کرد.

به گزارش اکوپل نیوز از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پیش از ظهر پنجشنبه در آغاز دیدار‌های خود با مقامات لبنان، با میشل عون رییس جمهوری این کشور دیدار و پیرامون موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو کرد.

ایران آماده حمایت همه جانبه از لبنان است

در این ملاقات که در کاخ ریاست جمهوری لبنان برگزار شد، وزیر امور خارجه ایران تشکیل دولت جدید در لبنان را تبریک گفت و ضمن تاکید بر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از لبنان، آمادگی دولت را برای ارایه حمایت همه جانبه به لبنان اعلام کرد.

امیرعبداللهیان به توانمندی‌های فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در پروژه‌های توسعه‌ای لبنان حضور قوی داشته و به ویژه در پروژه‌های نیروگاهی این کشور شرکت‌های ایرانی در تراز بالای جهانی را در لبنان فعال کند.

میشل عون: مردم و مسوولان لبنانی ایران را دوست خود می‌دانند

رییس جمهوری لبنان هم در این دیدار اظهار داشت: در لبنان چه مردم و چه مسوولین، ایران را دوست خود می‌دانند و ما همواره حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را در کنار خود احساس می‌کنیم.

میشل عون گفتگو‌های میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را مهم خواند و ارتباطات نیک میان جمهوری اسلامی ایران را مایه خشنودی لبنان و عامل آرامش منطقه دانست.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر