کد خبر: ۳۰۲۸
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
۵۱ درصد بخش اصناف واکسینه شده اند که کافی نیست و باید مابقی فعالان دیگر این بخش واکسینه شوند. اصناف تا پایان مهرماه برای انجام این کار فرصت دارند.

وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور نگران کننده است؛ گفت: بروز پیک ششم بیماری در کشور متصور است و برای همین لازم است در کنار مراجعه به مراکز واکسیناسیون اهتمام جدی در رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در بیست و سومین نشست این قرارگاه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه خوشبختانه روند مدیریت بیماری کرونا درکشور با توجه به واکسیناسیون سراسری از شرایط مناسبی برخوردار است، گفت: در نشست امروز قرارگاه، موضوعات مختلفی از جمله موضوع رفع محدودیت ها، به این شکل که محدودیت‌های کرونایی، به صورت هوشمند برداشته شود، بررسی شد.

وزیر کشور: اصناف تا 30 مهر مهلت دارند واکسن بزنند

وی اضافه کرد: در این خصوص سامانه‌ای برای اجرا در چند استان کشور طراحی شده که این پلتفرم آماده شده و همه مراکز باید به این نرم افزار وصل شوند که با توجه به وقفه‌ای که درخصوص اتصال برخی از مراکز پیش آمده، اجرای طرح با قدری تاخیر مواجه شده است و مقرر شد، برای اتصال همه مراکز، پیگیری‌های منجر به نتیجه دنبال شود.

وحیدی تصریح کرد: با اتصال همه مراکز این پلتفرم هوشمند به صورت آزمایشی در چند استان در مرحله اول اجرا و سپس به کلیه استان‌های کشور تعمیم داده می‌شود.

وزیر کشور در خصوص دستور کار دوم جلسه امروز که مربوط به اصناف و ادارات بود؛ گفت: مقرر شد که فعالیت اصناف به خصوص بخش مواد غذایی منوط به تزریق واکسن باشد و این موضوع به شکل دقیق کنترل و نظارت می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری اصناف و وزارت بهداشت و کنترل لیست حدود سه میلیون نفر عزیزانی که در اصناف حضور دارند، آن‌هایی که وزارت بهداشت تایید می‌کند که واکسینه شده اند؛ مجوز فعالیت خواهند شد.

 وحیدی از همه فعالان اصناف درخواست کرد که نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

 وحیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه وزارت بهداشت با ظرفیت‌های ایجاد شده آمادگی تزریق روزانه تا سه میلیون دوز واکسن دارد؛ گفت: واکسن به اندازه کافی در کشور موجود است و برای همین از کسانی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، درخواست می‌کنیم هر چه سریعتر به مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: تا الان نزدیک ۵۱ درصد عزیزان بخش اصناف واکسینه شده اند که کافی نیست و باید مابقی فعالان دیگر این بخش واکسینه شوند.

وزیر کشور نسبت به فرصت زمانی موجود هم برای واکسینه شدن اصناف گفت: اصناف تا پایان مهرماه برای انجام این کار فرصت دارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا درخصوص بازگشایی مدارس هم گفت: برای واکسیناسیون دانش آموزان وزارت بهداشت آمادگی بالایی دارد و با همکاری وزارت آموزش و پرورش حدود ۵۷۰ پایگاه واکسیناسیون ایجاد شده است که دانش آموزان عزیز کشور با تزریق واکسن بتوانند کار آموزش و تحصیل شان را انجام دهند.

وحیدی در خصوص اثربخشی واکسن‌ها هم گفت: بحمدا... باید با افتخار گفت که واکسن‌های تولید شده در داخل در ارزیابی‌ها بسیار خوب خود را نشان داده اند و برای همین تمایل بالایی برای استفاده از واکسن‌های داخلی در استان‌های مختلف کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: واکسن‌های وارداتی هم اثربخشی بالایی دارند و برای همین مردم عزیز کشورمان با اطمینان خاطر نسبت به تزریق هر دو دوز واکسن برای حفظ سلامتی و ایمنی عمومی اقدام کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اظهار این که یکی از موضوعات نگران کننده، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ گفت: طبق آخرین گزارش‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به رقم ۴۵ درصد رسیده است که کاملا نگران کننده است.

وحیدی در همین خصوص گفت: بروز پیک ششم با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاملا متصور است و نگرانی وجود دارد.

وزیر کشور با درخواست از مردم عزیز کشورمان درخصوص رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی عمومی و جلوگیری از بروز پیک ششم بیماری، گفت: اگر مراقبت نکنیم حتما وارد پیک ششم می‌شویم و این مساله آثار سوئی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: شرایط استان‌ها هم مورد بررسی واقع شد و استان‌هایی که وضعیت مساعدی ندارند تاکید شد که مراقبت بیشتری کنند و البته باید گفت که استان‌هایی که از پیک بیماری گذر کرده اند هم باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

وحیدی در پایان خاطر نشان کرد: البته امید داریم با تسریع در روند واکسیناسیون و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی ورود به پیک ششم را شاهد نباشیم و این امر نیازمند همراهی و مشارکت همه جانبه مردم است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر