کد خبر: ۹۱۹۶
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
نسل جوان ژاپنی کمتر از والدین خود الکل می‌نوشند، اقدامی که مالیات نوشیدنی‌هایی مانند ساکی (شراب برنج) در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

جوانان ژاپنی در مصرف نوشیدنی‌های الکلی میانه رو هستند، اما مقامات این کشور امیدوارند با راه اندازی کمپینی جدید، این روند را تغییر دهند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بی بی سی، نسل جوان ژاپنی کمتر از والدین خود الکل می‌نوشند، اقدامی که مالیات نوشیدنی‌هایی مانند ساکی (شراب برنج) در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است؛ بنابراین اداره مالیات ژاپن با راه اندازی رقابتی ملی وارد عمل شده تا ایده‌هایی برای معکوس کردن این روند ارائه دهد.

کمپین «زنده باد ساکی»، امیدوار است که طرحی برای جذاب‌تر کردن نوشیدنی‌های الکلی با هدف تقویت این صنعت ارائه کند.

اداره مالیات ژاپن: برای تقویت اقتصاد کشور بیشتر الکل بنوشید

در این رقابت از افراد ۲۰ تا ۳۹ ساله خواسته شده که ایده‌های تجاری خود را با هدف افزایش تقاضا در میان همسالانشان به اشتراک بگذارند، حال این ایده‌ها می‌تواند در مورد ساکی ژاپنی باشد یا درباره ویسکی، آبجو و یا شراب.

از شرکت کنندگان خواسته شده تا درمورد تبلیغات، برندسازی و حتی برنامه‌های پیشرفته مرتبط با هوش مصنوعی ایده‌هایشان را ارائه دهند.

رسانه‌های ژاپنی می‌گویند که واکنش‌ها نسبت به چنین اقدامی متفاوت بوده است. برخی از پیشنهاد در مورد ترویج یک عادت ناسالم انتقاد کرده‌اند، اما گروهی دیگر ایده‌های عجیب و غریبی را به صورت آنلاین منتشر کرده‌اند.

شرکت کنندگان تا پایان سپتامبرسال جاری فرصت دارند تا ایده‌های خود را مطرح کنند. سپس بهترین طرح‌ها در صورت نیاز با کمک کارشناسان قبل از ارائه نهایی در ماه نوامبر تغییرو توسعه پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مصرف مشروبات الکلی در کدام کشور اروپایی بیشتر است؟

سلطان مشروب چین به حبس ابد محکوم شد

وبسایت این کمپین گفته است که بازار الکل ژاپن در حال کوچک شدن است و جمعیت سالمند این کشور در کنار کاهش نرخ زاد و ولد عامل مهمی در کاهش رونق این بازار است.

ارقام اخیر سازمان مالیاتی نشان می‌دهد که مردم در سال ۲۰۲۰، نسبت به سال ۱۹۹۵، کمتر مشروبات الکلی مصرف کردند و این رقم از ۱۰۰ لیتر (گالن) در یک سال به ۲۲ لیتر (۱۶ گالن) کاهش یافته است.

درآمد مالیاتی ناشی از مالیات بر الکل هم در طول سال‌ها کاهش یافته و براساس گزارش روزنامه ژاپن تایمز، درحالی که در سال ۱۹۸۰، پنج درصد از درآمد کل را شامل می‌شده در سال ۲۰۲۰ این میزان به ۱.۷ درصد کاهش یافته است.

بانک جهانی تخمین می‌زند که نزدیک به یک سوم (۲۹ درصد) جمعیت ژاپن، ۶۵ ساله و یا بالاتر هستند که این میزان بالاترین میانگین سنی در جهان است.

نگرانی‌ها در مورد آینده نوشیدنی ساکی تنها مشکل برای اقتصاد ژاپن نیست، بلکه نگرانی‌هایی درباره تامین نیروی جوان کار برای انواع خاصی از مشاغل و مراقبت از سالمندان هم در آینده وجود دارد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر