کد خبر: ۹۳۴۳
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:
افشای فساد باید دقیق و بعد از رسیدن به نتیجه نهایی باشد تا موجب تشویش افکار عمومی و اذهان مردم نشود.

رییس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: افشای فساد باید دقیق و بعد از رسیدن به نتیجه نهایی باشد تا موجب تشویش افکار عمومی و اذهان مردم نشود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح اورژانس وکیل در کانون وکلای دادگستری استان قزوین در جمع خبرنگاران، افزود: طبق گزارش رییس کارگروه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی درباره فساد فولاد مبارکه، هنوز جمع بندی دقیقی در این زمینه وجود ندارد و باید موضوعات افشاگرانه دقیق و بعد از رسیدن به نتیجه نهایی باشد تا بعد از اعلام شدن در جامعه ایجاد ناامیدی و یاس نکند.

وی گفت: اینکه گفته شود بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان فساد شده است هرکس آن را بشنود ناراحت می‌شود هرچند اصل فساد در این مجموعه بوده، ولی به این میزان نبوده است.

این مسوول با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، افزود: کار رسیدگی به برخی از طرح‌ها در کمیسیون تمام شده مثلا حمایت مالی از افشاگران فساد که یکی از طرح‌های مهم ما بوده که به پایان رسیده است.

افشای فساد باید بعد از رسیدن به نتیجه نهایی صورت گیرد

غضنفرآبادی گفت: طرح سوت زنی یا حمایت از افشاگران فساد مالی از جمله این طرح‌ها است که از افشاگران فساد، حمایت‌های قضایی و امنیتی صورت می‌گیرد.

این مسوول افزود: این طرح، مختصر، دقیق و حساب شده است که امیدواریم به سرانجام برسد.

غضنفرآبادی اضافه کرد: طرح‌های زیاد و مهمی در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و برخی به صحن علنی مجلس ارسال شده و منتظر نوبت رسیدگی می‌باشد.

وی گفت: الزام به ثبت سند رسمی اموال غیرمنقول از مهمترین طرح‌های کمیسیون قضایی است و لایحه قانون تجارت مهمترین لایحه این کمیسیون بوده که چندین دور در مجلس باقی مانده و در تلاش هستیم در این دوره، آن را به پایان برسانیم.

این مسوول افزود: طرح‌های دیگر مثل اصلاح تشکیلات و آیین دادرسی دیوان اداری را تا حدودی اصلاح کرده ایم و شورای نگهبان ایراداتی گرفته و برگشت خورده که در حال انجام است.

وی درخصوص طرح اورژانس وکیل، گفت: گاهی اوقات بزه دیده در شرایط سختی قرار می‌گیرد و نمی‌داند چه کاری کند و در این شرایط سخت یک حامی می‌خواهد و طرح مشاور وکیل که در استان قزوین اجرا شده بسیار می‌تواند به زنان، کودکان و اقشار آسیب پذیر کمک کند.

این مسوول افزود: مزیت این طرح، مشاوره حقوقی رایگان آن است و بسیار می‌تواند کمک کند و امیدواریم همکاری وکلای داوطلب در این طرح تداوم داشته باشد که می‌تواند در صورت موفقیت در سطح کشور اجرا شود.

وی، طرح اورژانس وکیل را بسیار مناسب و ابتکاری دانست و گفت: قانون حمایت از کودکان و زنان بی سرپرست و معاضدت‌های قضایی در قانون وجود دارد، ولی مشاوره تلفنی یا وکیل تلفنی وجود نداشت که با اجرای این طرح در استان قزوین می‌تواند بسیار موثر باشد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر