کد خبر: ۹۵۳۶
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
چهار شرکت و یک فرد ایرانی مرتبط با مرتبط با تحقیق، توسعه، تولید و همچنین ارسال پهپاد‌ها به روسیه در این تحریم‌ها مستقیماً هدف قرار گرفته اند.

ایالات متحده آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران وضع کرده که این بار صنایع نظامی و بویژه بخش تولید هواپیما‌های بدون سرنشین را هدف قرار داده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز؛ چهار شرکت و یک فرد ایرانی مرتبط با مرتبط با تحقیق، توسعه، تولید و همچنین ارسال پهپاد‌ها به روسیه در این تحریم‌ها مستقیماً هدف قرار گرفته اند.

آمریکا شرکت‌های ایرانی تولید کننده پهپاد را تحریم کرد

شرکت خدمات فرودگاهی «سفیران» که در زمینه انتقال پهپاد به روسیه در این فرایند همکاری داشته به همراه شرکت «بهارستان کیش» و مدیرعامل آن رحمت‌الله حیدری به اضافه دو شرکت «پراور فارس» و «داما» که در زمینه تولید پهپاد در این فعالیت می‌کنند مشمول تحریم‌های تازه ایالات متحده آمریکا شده‌اند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه با تایید تحریم‌های اعمال شده علیه تولیدکنندکان و تحویل‌دهندگان پهپاد‌های ایرانی به روسیه گفت: «ایالات متحده قصد دارد تمام تحریم‌های خود را علیه روسیه و ایران به شدت اجرا کند و همه طرف‌هایی که مانند ایران از روسیه در جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین حمایت می‌کنند را به دلیل چنین انتخابی پاسخگو خواهد کرد.»

تحریم‌های برنامه‌ریزی‌شده به‌ویژه توقیف تمام دارایی‌ها و دارایی‌های متعلق به این شرکت‌ها در ایالات متحده را به همراه دارد.

خبرگزاری‌های بین‌المللی پیش از این اعلام کرده بودند که ایران به رغم هشدار‌های آمریکا صد‌ها فروند پهپاد را در اختیار روسیه قرار داده تا در جنگ علیه اوکراین از آن‌ها استفاده کند.

گزارش خطا
برچسب ها: تحریم پهپاد
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر