کد خبر: ۹۵۷۵
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
در جریان مراسم روز دوشنبه در ادینبرو مردی بر سر شاهزاده اندرو فریاد زد: «اندرو تو یک پیرمرد مریض هستی!». پلیس بریتانیا این مرد ۲۲ ساله را بازداشت کرد.

چارلز سوم، پادشاه بریتانیا روز دوشنبه به همراه خواهر و برادرانش تابوت الیزابت دوم، ملکه فقید این کشور را تا کلیسای جامع سنت جایلز در شهر ادینبرو در اسکاتلند همراهی کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز؛ ملکه الیزابت دوم چهار روز پیش در سن ۹۶ سالگی در قلعه بالمورال در اسکاتلند درگذشت. مراسم رسمی تشییع پیکر الیزابت دوم قرار است روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) با حضور حدود ۵۰۰ مقام خارجی در لندن برگزار شود.

مردی که علیه پسر ملکه بریتانیا فریاد زد بازداشت شد

علاوه بر پادشاه بریتانیا، شاهزاده ان، تنها دختر ملکه فقید بریتانیا و شاهزاده اندرو و شاهزاده ادوارد تابوت مادرشان را در سکوت تا کلیسای جامع سنت جایلز همراهی کردند. هر چهار فرزند ملکه پیشین بریتانیا به استثنای شاهزاده اندرو که دیگر به طور رسمی عضو فعال خاندان سلطنتی نیست لباس نظامی به تن داشتند.

شاهزاده اندرو در پایان دوره سلطنت مادرش به دلیل طرح اتهام تعرض جنسی علیه او مجبور شد جایگاه سلطنتی خود را رها کند. در جریان مراسم روز دوشنبه در ادینبرو مردی بر سر شاهزاده اندرو فریاد زد: «اندرو تو یک پیرمرد مریض هستی!»

پلیس بریتانیا این مرد ۲۲ ساله را بازداشت کرد.

قرار است تابوت ملکه فقید بریتانیا به مدت ۲۴ ساعت در کلیسای جامع سنت جایلز در معرض دید عموم قرار گیرد تا علاقمندانش در اسکاتلند بتوانند به او ادای احترام کنند.

چارلز سوم قرار است دوشنبه شب با نیکولا استروجن، وزیر اول اسکاتلند دیدار کند. پادشاه ۷۳ ساله بریتانیا نسبت به ملکه الیزابت دوم در بین مردم کشورش محبوبیت کمتری دارد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر