کد خبر: ۹۷۶۰
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
با تصمیم دولت حداکثر تسهیلات مسکن ایثارگران در شهر‌های بزرگ ۴ میلیارد ریال، دیگر شهر‌ها ۳ میلیارد ریال و در روستا‌ها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

سخنگوی دولت گفت: در سه هفته گذشته، نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از ایرانیان در این سفر‌های زیارتی حضور داشتند.

به گزارش اکوپل نیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه نشست هیئت دولت با اشاره به رکورد برداشت و خرید تضمینی گندم، گفت: همه دیون گندمکاران کامل پرداخت شد که وزیر جهاد کشاورزی این موضوع را در نشست امروز اعلام کرد.

بهادری جهرمی از موافقت دولت با افزایش وام مسکن ایثارگران خبر داد و گفت: با تصمیم دولت حداکثر این تسهیلات در شهر‌های بزرگ ۴ میلیارد ریال، دیگر شهر‌ها ۳ میلیارد ریال و در روستا‌ها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

وام مسکن ایثارگران افزایش یافت؛ شهر‌های بزرگ 400 میلیون تومان

سخنگوی دولت همچنین از تصویب واگذاری بخشی از سهام دولت در برخی از بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به افراد بدون سهام عدالت که زیر پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران هستند، خبر داد و افزود: با این مصوبه افرادی که زیر پوشش این نهاد‌های حمایتی بوده و فاقد سهام عدالت هستند، مشمول سهام عدالت می‌شوند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این بانک‌ها و شرکت‌ها سودده. اقتصادی هستند، گفت: بخشی از سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، به عنوان سهام عدالت به افراد اشاره شده واگذار خواهد شد.

بهادری جهرمی همچنین گفت: امروز در نشست هیئت دولت گزارش‌های متعددی از بخش‌های مختلف اجرایی از جمله درباره دستاورد‌های سفر اخیر رییس جمهور به دو اجلاس شانگ‌های و نیویورک ارایه شد.

سخنگوی دولت افزود: با توجه به بازگشت رییس جمهور از نیویورک که صدای رسای ملت ایران و تبلور دیگری از چندجانبه گرایی و عدالت خواهی کشور و با تقدیر از جایگاه سردار دل‌ها و مبارزه گر جهانی با تروریسیم شهید حاج قاسم سلیمانی نکاتی از مباحث مطروح از دیدار‌های دو جانبه آقا رئیسی ارایه شد که نکات خوب و آینده رو به جلو حوزه بین الملل را به نمایش گذاشت.

بهادی جهرمی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین و ایام زیارتی پایان ماه صفر، گفت: در نشست امروز گزارشی از برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی و نیز ایام زیارتی پایان ماه صفر ارائه شد و در مجموع طی در سه هفته گذشته، نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از ایرانیان در این سفر‌های زیارتی حضور داشتند.

سخنگوی دولت این سفر‌ها را نمایشگر عمق اعتقادی و باور‌های مذهبی مردم ایران دانست و گفت: از مردم و موکب‌داران ایرانی و عراقی، چه در زیارت اربعین و چه در مشهد مقدس که نقش آفرین اصلی میدان بودند و نیز دستگاه‌های اجرایی که دوشادوش و پشتیبان این نقش آفرینان بودند، تشکر می‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر