کد خبر: ۹۷۷۴
۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
دشمنان با فشار‌هایی که وارد می‌کنند درصدد از بین بردن ارزش‌های اسلامی و الهی هستند. بی شک عفت و حجاب نماد دین و از اصول جمهوری اسلامی ایران است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با باین اینکه نمایندگان ملت از تمام آرمان‌های انقلاب و حجاب و عفاف دفاع می‌کنند گفت: لازم و ضروریست در بحث گفتمان سازی و حوزه تربیتی عفاف و حجاب و آموزش، اقدامات ویژه‌ای در کشور انجام بدهیم؛ در عین حال باید برخی رویکرد‌های حوزه پیشگیری در نیروی انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی هم تجدید نظر و مطابق با اهداف بیانیه گام دوم انقلاب طراحی شود و مدل‌های جدیدی برای ترویج عفاف و حجاب تدوین شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت؛ فاطمه محمدبیگی در مورد اغتشاشات چند روز اخیر، گفت: امروز نیازمند یک بصیرت ویژه بخصوص در حوزه جنگ ترکیبی و فضای مجازی هستیم، متأسفانه اتفاقاتی که در فضای مجازی رقم می‌خورد از سوی آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شوند که نشان از آتش فتنه دارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم افزود: تمام بانوان جوان ما از محجبه گرفته تا افرادی که حجاب عرفی دارند، باید هوشیار باشند، دشمنان با فشار‌هایی که وارد می‌کنند درصدد از بین بردن ارزش‌های اسلامی و الهی هستند. بی شک عفت و حجاب نماد دین و از اصول جمهوری اسلامی ایران است.

عضو فراکسیون زنان مجلس: عفت و حجاب نماد دین و از اصول جمهوری اسلامی است

غیرت، عفت و پاکدامنی نماد دین است

وی ادامه داد: غیرت، عفت و پاکدامنی نماد دین اسلام است. دشمن اگر تصور می‌کند با این اقدامات و سوء استفاده از درگذشت یک دختر جوان می‌توانند به محکمات دین ما هجمه وارد کنند سخت در اشتباه است و ما محکم در مقابل آنان ایستاده‌ایم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیش از ۳۰ دستگاه در مورد اجرای قوانین عفاف و حجاب نقش دارند که متاسفانه اکثریت کم کاری‌ها و ترک فعل‌هایی داشتند. این امر همراه با تهاجم فرهنگی همه جانبه منجر شده شاهد بدحجابی و بدپوششی در جامعه باشیم. در این بین عدم آموزش مناسب کود‌کان و نوجوانان مبدل به معضلاتی شده که به صورت ناهنجاری‌های اجتماعی خود را نشان داده است و شدت این ناهنجاری‌ها بعضا باعث بروز مشکلات اخلاقی، رواج طلاق و روابط ناسالم می‌شود.

قوانین عفاف و حجاب یکی از محکم‌ترین قوانین کشورمان است

محمدبیگی تأکید کرد: قوانین عفاف و حجاب یکی از محکم‌ترین قوانین کشور ما است؛ بر همین اساس از حساسیت‌های اجتماعی خاصی هم برخوردار است، لذا لازم و ضروریست در بحث گفتمان‌سازی و حوزه تربیتی عفاف و حجاب و آموزش، کار‌های ویژه‌ای در کشور انجام بدهیم. در عین حال باید برخی رویکرد‌های حوزه پیشگیری در نیروی انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی هم تجدید نظر و مطابق با اهداف بیانیه گام دوم انقلاب طراحی شود و مدل‌های جدیدی برای ترویج عفاف و حجاب تدوین شود. در نظر داشته باشیم، اگر همین روند‌ها آسیب شناسی شود راه حل‌های بهتری از دل آن برای ترویج عفاف و حجاب میسر خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مسئله عفاف و حجاب به قدری مهم است که خداوند در ۵ مرحله در قرآن کریم احکام زیست عفیفانه را به صورت بدیهی و روشن عنوان می‌کند که شک و تردیدی برای لزوم دفاع از حجاب و عفاف باقی نمی‌ماند. احکام حجاب از جمله احکام اجتماعی اسلام است که برای حفظ سلامت اخلاقی و استحکام خانواده‌ها است.

وی افزود: باید در مورد اتفاقی که در جامعه رخ داده هوشیار باشیم و دو مسئله را به صورت جدی از هم تفکیک کنیم، نخست مسئله تلخی که برای خانم مهسا امینی رخ داد و دیگر رسیدگی به موضوع شبهات و هجمه‌ها علیه عفاف و حجاب که هر دو باید به صورت جداگانه بررسی شوند.

عضو فراکسیون زنان مجلس یازدهم یادآور شد: متاسفانه دستگاه‌های مجری و متولی در حوزه آموزش و تربیت ضعف و کم کاری بسیاری دارند. در جامعه برای ترویج عفاف و حجاب نیازمند تغییر عملکرد دستگاه‌های مربوطه هستیم و تمام دستگاه‌های مربوطه و وزارتخانه‌ها باید پاسخگو باشند.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: در چند روز اخیر شاهد ورود فتنه‌گران به زمین بازی برای ایجاد اقدامات ضد امنیتی و ایجاد آشوب، اهانت به مقدسات، ارزش‌ها، احکام دینی و اهانت به پرچم جمهوری اسلامی ایران، قرآن، چادر و حجاب بانوان بودیم. با توجه به تجاربی که ملت عزیز ایران در دهه‌های مختلف به ویژه از فتنه آفرینی دشمنان اسلام دارند، همچنین آنچه در حال حاضر توسط خط رسانه‌ای جریان معاند و منافق رخ داده است، دشمنان به دنبال پروژه سازی برای فتنه و آشوب در کشور و جدایی در بین مردم هستند.

محمدبیگی با بیان اینکه نمایندگان ملت از تمام آرمان‌های انقلاب و حجاب و عفاف دفاع می‌کنند، گفت: از حضور مردم عزیز استان قزوین و همه ملت عزیز ایران در راهپیمایی‌های چند روز اخیر که به طور گسترده در جای جای میهن اسلامی به صورت خود جوش رخ داد، تشکر می‌کنم.

جا دارد بگوییم که بصیرت مردم در فتنه اخیر بسیار سریعتر از فتنه‌های گذشته اتفاق افتاد و مردم جلودار مقابله با فتنه گران شدند که این امر نشان از رشد آگاهی و حرکت در جهت انتظار عالمانه و تمدن سازی نوین اسلامی توسط ملت شریف ایران دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر