کد خبر: ۱۰۴۰۱
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
ایران در صورت غنی‌سازی اورانیوم بالای ۶۰ درصد وارد قلمرو خطرناکی می‌شود که می‌تواند حمله نظامی اسرائیل را در پی آورد.

به نوشته وبسایت خبری اکسیوس، اسرائیل هشدار داده است غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد در ایران می‌تواند باعث حمله نظامی اسرائیل شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بی بی سی؛ این وبسایت آمریکایی به نقل از «یک مقام ارشد اسرائیلی» نوشته است که این کشور به دولت آمریکا و چند کشور اروپایی هشدار داده که ایران در صورت غنی‌سازی اورانیوم بالای ۶۰ درصد «وارد قلمرو خطرناکی می‌شود که می‌تواند حمله نظامی اسرائیل را در پی آورد.»

به نوشته اکسیوس مقامات اسرائیلی گفته‌اند که به طور فزاینده‌ای در مورد پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران نگران هستند و در ماه‌های اخیر تهدید‌های خصوصی و عمومی خود را در مورد اقدام نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران به منظور هشدار در مورد گسترش برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی آشکارا اظهار داشته‌اند.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اواخر فوریه، ایران ۸۷.۵ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصد غنی شده انبار کرده است که به گفته کارشناسان، در صورتی که این مقدار اورانیوم تا ۹۰ درصد غنی شود، برای تولید حداقل یک بمب هسته‌ای کافی است.

اکسیوس: اقدام ایران در غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد خطر حمله اسرائیل را در پی دارد

با این حال، به نوشته اکسیوس، مقام اسرائیلی گفته است که اسرائیل یافت شدن مقادیر اندک اورانیوم غنی شده با خلوص ۸۴ درصد را «معنی‌دار نمی‌داند.»

ماه گذشته، یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده به کنگره آمریکا گفت که ایران برای غنی سازی اورانیوم تا خلوص لازم برای ساخت یک بمب هسته‌ای تنها به ۱۲ روز زمان نیاز دارد، اما ایالات متحده در عین حال تاکید دارد که معتقد نیست در حال حاضر ایران مصمم به از سرگیری برنامه تسلیحات اتمی است.

وبسایت اکسیوس به نقل از مقام ارشد اسرائیلی گفته است که دولت اسرائیل در حال حاضر در صدد تعریف عمومی «یک خط قرمز» در مورد برنامه اتمی ایران نیست و نمی‌خواهد رسما غنی‌سازی ۹۰ درصدی را به‌عنوان «خط قرمز» اعلام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر