کد خبر: ۱۰۰۵۳
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
سخنگوی وزارت امور خارجه ارسال تسلیحات از جمله پهپاد‌های نظامی از سوی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه برخی ادعا‌ها درباره ارسال تسلیحات از جمله پهپاد‌های نظامی از سوی ایران جهت استفاده در جنگ اوکراین را فاقد صحت دانست.

به گزارش اکوپل نیوز، ناصر کنعانی روز سه شنبه این ادعا‌های بی‌اساس که بر پایه اطلاعات غلط و مفروضات مغرضانه مطرح می‌شود را بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند دستگاه‌های رسانه‌ای برخی از کشور‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و از همین رو آمادگی کشورمان را برای گفتگو و مذاکره با اوکراین جهت رفع این اتهامات اعلام کرد.

ایران ارسال تسلیحات و پهپاد‌های نظامی به روسیه را رد کرد

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با اشاره به بیطرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در جنگ اوکراین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای منازعه همواره ضمن مخالفت با ادامه جنگ، بر لزوم توقف درگیری و حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت آمیز تاکید کرده و در این ارتباط دیدار‌ها و تماس‌های متعددی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان روسی و اوکراینی انجام گرفته است.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ یک موضع شفاف و خلل ناپذیر همواره بر رعایت اصل بنیادین حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و یکپارچگی تمام کشور‌ها از جمله اوکراین بر اساس اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل تاکید کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر