کد خبر: ۱۰۰۵۹
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
رئیس قوه قضاییه گفت: همیشه باور و اعتقاد من این بوده است که باید بررسی و رفع نقاط ضعف و نقصان‌ها را از مجموعه خودمان شروع کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: همیشه باور و اعتقاد من این بوده است که باید بررسی و رفع نقاط ضعف و نقصان‌ها را از مجموعه خودمان شروع کنیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز سه‌شنبه (۲۶ مهر) در نشست هیئت عمومی دیوان عالی کشور با بیان اینکه مقام‌هایی نظیر رئیس دیوان عالی و دادستان کل، جایگاه‌هایی مهم و رفیع در قانون و اذهان مردم دارند، اظهار کرد: با عنایت به این موضوع و همچنین سوابق قضایی و مدیریتی قابل توجه قضات دیوان عالی کشور، برای حفظ جایگاه رفیع دیوان عالی و ارتقاء آن، هم رئیس قوه قضاییه و هم مسئولان و قضات این دیوان دارای وظایف و مسئولیت‌هایی خطیر و مهم هستند.

رئیس قوه قضاییه: برای اصلاح و نقد باید از خودم و مجموعه تحت نظرم شروع کنم

رئیس دستگاه قضا ضمن اشاره به اصل ۱۶۱ قانون اساسی ناظر بر مسئولیت‌های دیوان عالی کشور در نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی، گفت: انجام آسیب‌شناسی‌های متقن و مستمر پیرامون مفادی از قوانین که تفاسیر در باب آن‌ها سبب ورود حجم معتنابهی از پرونده‌ها به دیوان عالی کشور می‌شود، موضوع بسیار قابل توجه و مهمی است.

برای اصلاح و نقد، باورم این بوده و هست که از خودم و مجموعه تحت نظرم شروع کنم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت اولویت‌بندی برای رفع نواقص و کاستی‌ها در بخش‌های مختلف دستگاه قضایی گفت: همیشه باور و اعتقاد من این بوده است که باید بررسی و رفع نقاط ضعف و نقصان‌ها را از مجموعه خودمان شروع کنیم؛ بر همین اساس از شما قضات دیوان عالی کشور که صاحب تجارب ارزنده در امر قضا می‌باشید و در زمره فرهیختگان محسوب می‌شوید می‌خواهم که در امر خطیر بررسی و رفع نقاط ضعف کمک‌کار مسئولان قضایی باشید.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت نوع نگاه و دیدگاه عموم مردم به دستگاه قضایی بیان داشت: بعضاً مردم و حتی برخی مسئولان و خواص در خصوص زحمات و خدمات همکاران قضایی ما و سختی کار آن‌ها و حجم بالای پرونده‌ها بی‌اطلاع هستند و همین عدم اطلاع سبب می‌شود دیدگاهی دور از واقعیت به مجموعه قضایی داشته باشند لذا ضرورت دارد ما بیش از پیش به تبیین خدمات و سختی کار همکاران قضایی خود بپردازیم.

تعداد بازدید : 0
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر