کد خبر: ۱۰۰۸۰
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
سفیران اتحادیه اروپا در مورد اقداماتی علیه موسسات تامین‌کننده پهپاد‌های ایرانی که به اوکراین حمله کردند، توافق کردند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد اعضایش درباره اقدامات تحریمی جدید علیه مقام‌ها و نهاد‌های دخیل در فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه که در حمله به اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرند، توافق کردند. این اقدامات از جمله شامل توقیف دارایی‌های سه مقام و یک نهاد جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز؛ ریاست جمهوری چک که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، روز پنج‌شنبه ۲۸ مهر در توییتی نوشت: «سفیران اتحادیه اروپا در مورد اقداماتی علیه موسسات تامین‌کننده پهپاد‌های ایرانی که به اوکراین حمله کردند، توافق کردند.»

ریاست جمهوری چک اضافه کرد که همچنین کشور‌های اتحادیه اروپا آماده هستند تحریم‌ها را بر چهار نهاد ایرانی دیگر که قبلا در فهرست تحریم‌های قبلی قرار داشتند، گسترش دهند.

موافقت اتحادیه اروپا با تحریم مقام‌ها و نهاد‌های دخیل در ارسال پهپاد ایرانی به روسیه

روز چهارشنبه، سه دیپلمات به خبرگزاری رویترز اعلام کرده بودند دولت‌های اتحادیه اروپا به طور موقت پذیرفتند هشت فرد و نهاد جمهوری اسلامی ایران را به دلیل استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی، تحت تحریم‌های این اتحادیه قرار دهند.

رویترز نوشته بود کارشناسان تحریم از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست روز چهارشنبه ۲۷ مهر خود با فهرست هشت فرد و نهاد برای تحریم موافقت کردند.

رویترز هفته گذشته بر اساس اظهارات دو مقام ارشد و دو دیپلمات ایرانی از موافقت جمهوری اسلامی برای ارسال موشک‌ها و پهپاد‌های بیشتر به روسیه، با وجود مخالفت غرب خبر داد و نوشت تهران قول داده علاوه بر پهپاد‌های بیشتر، موشک‌های زمین به زمین به روسیه ارسال کند.

پیشتر واشینگتن پست نیز گزارش داد ایران در حال آمادگی برای افزایش ارسال مخفیانه تسلیحات سنگین خود به مسکو از جمله موشک‌های زمین به زمین است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر