کد خبر: ۱۰۰۹۸
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در صنعت پوشاک ۱۲ درصد نسبت به شش ماهه پارسال افزایش صادرات وزنی داشته ایم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش وزنی ۱۲ درصدی صادرات صنعت پوشاک نسبت به شش ماهه سال گذشته خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از شاتا، محمد مهدی برادران با اشاره به کاهش قیمت مواد اولیه صنعت نساجی گفت: پتروشیمی ایران طبق تفاهماتی که با انجمن صنایع نساجی ایران و اداره کل نساجی وزارت صمت انجام داد باعث افزایش تولید شد و قیمت نخ کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به کاهش قیمت از ۳۴ هزار تومان در سه ماهه نخست امسال به قیمت ۲۷ هزار تومان افزود: کاهش قیمت مواد اولیه باعث می‌شود که قیمت نخ هم کاهش پیدا کند و این مسئله در بازدید‌هایی که از واحد‌های تولیدی صورت گرفت نیز از سوی تولید کنندگان اعلام شد.

برادران تاکید کرد: البته هزینه ارزش افزوده در زنجیره پوشاک بالا رفته است که باید تک تک این زنجیره‌ها سهم خود را کم کنند تا محصول نهایی که پوشاک است، کالایی رقابتی شود.

وی با اشاره به روز ملی صادرات نیز گفت که در صنعت پوشاک ۱۲ درصد نسبت به شش ماهه پارسال افزایش صادرات وزنی داشته ایم.

افزایش ۱۲ درصدی صادرات صنعت پوشاک

معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین با اشاره به کاهش تعرفه‌های واردات مواد اولیه پوشاک گفت: در برخی پتروشیمی‌ها مثل پتروشیمی تندگویان، افزایش تولید مواد اولیه از ۴۰۰۰ تن به حدود ۸۰۰۰ تن در هفته رسیده که باعث شده با انباشت مواد اولیه پوشاک مواجه شویم که واحد‌ها به صورت سه شیفت کار می‌کنند.

او با اشاره به اشتغال پذیر بودن واحد‌های تولیدی پوشاک افزود: در سال جدید ۴۲۲ هزار اشتغال در صنایع مختلف ایجاد شده و برخی از واحد‌های پوشاک ۲۰ درصد افزایش اشتغال داشته اند.

وی صادرات پوشاک و رقابتی بودن این صنعت را از مزیت‌های آن دانست و افزود: ما به هیچ وجه نخواهیم گذاشت به خاطر واردات این صنعت تعطیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر