کد خبر: ۱۰۱۲۳
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
عمو حاجی که در روستای دژگاه از توابع شهرستان فراشبند در استان فارس زندگی می‌کرد، بیشتر از ۶۰ سال بود که حمام نرفته بود.

زندگی عجیب عمو حاجی از اهالی روستای دژگاهِ فراشبند استان فارس که ۶۰ سال حمام نکرده بود، اول آبان ماه امسال در سن ۹۴ سالگی به پایان رسید.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از فارس؛ عمو حاجی که در روستای دژگاه از توابع شهرستان فراشبند در استان فارس زندگی می‌کرد، بیشتر از ۶۰ سال بود که حمام نرفته بود و معتقد بود تمیزی باعث بیماری اش می‌شود. عمو حاجی چهره‌ای همانند انسان‌های غارنشین داشت که حتی مردم عادی سن او را نزدیک به یک قرن می‌دانستند.

او از خوردن هر نوع خوراکی تازه و نوشیدن آب بهداشتی پرهیز می‌کند و غذای خود را با نیم پز کردن مردار حیوانات فراهم می‌کرد.

«عمو حاجی» درگذشت؛ پیرمردی که ۶۰ سال حمام نکرد

محل زندگی این پیر مرد عجیب که با بهداشت و زندگی در میان مردم بیگانه بود، به محل تجمع سگ، گاو و چهارپایان تبدیل شده بود.

عموحاجی از خوردن هر نوع خوراکی تازه و نوشیدن آب بهداشتی پرهیز می‌کرد به گونه‌ای که اگر به زور هم به او آب گوارا می‌دادند، عکس العمل منفی نشان می‌داد و به شدت ابراز ناراحتی می‌کرد. حیوانات مرده و گندیده برایش از لذیذترین غذا‌ها بود!

با توجه به اینکه کسی نمی‌دانست چرا او این نوع زندگی را برای خود انتخاب کرد و چرا از زندگی در میان مردم گریزان بود و بار‌ها از طرف نهاد‌های مختلف و مردم شهرستان خواسته بودند به او کمک کنند وی کمک‌های آن‌ها را نپذیرفته بود و این نوع زندگی را ترجیح می‌داد.

آزار عموحاجی به هیچ‌کس نمی‌رسد، ولی برخی از غریبه‌ها که او را نمی‌شناختند به علت کثیف بودن و نوع زندگیش موجب آزار و رنجشش می‌شدند در حالی که مردم روستا برای او احترام خاصی قائل بودند و بچه‌های روستا به او کمک می‌کردند.

عاملی که موجب تعجب همه شده این است که او از آب و غذای بهداشتی هیچ وقت استفاده نکرده بود و اتفاقا این عامل باعث نشده تا به بیماری‌های مختلفی دچار شود، چون گروهی از پزشکان در سال‌های پیش آزمایش‌های مختلفی را روی او انجام داده اند متوجه شدند که سالم است و به رغم اینکه بهداشت فردی را رعایت نمی‌کند، اما دچار هیچ نوع بیماری خاصی نیست.

با این وجود، این پیرمرد عجیب که طی این مدت به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان فراشبند تبدیل شده بود، در اول آبان ماه با هزاران رمز و رازی که سالیان سال به همراه داشت دار فانی رو وداع گفت و از این دنیا دست کشید.

گزارش خطا
برچسب ها: حمام
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر