کد خبر: ۱۰۱۸۳
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خبر داد:
موشک بالستیک هایپرسونیک قادر است در فضایی که مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد از آن‌ها عبور کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این سامانه قادر است در فضایی که مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد از آن‌ها عبور کند و همان سامانه‌ها را هدف قرار دهد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از دفاع‌ پرس، سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده»  در حاشیه مراسم یازدهمین سالگر شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما سال‌هاست که در سایه تحریم‌های ظالمانه و سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت، کار‌های خود را در حوزه هوافضا به پیش می‌بریم.

سردار حاجی‌زاده در ادامه با بیان اینکه در همین مجلس شهید طهرانی‌مقدم و شهدای نیروی هوافضا خبری مهم و خوشحال‌کننده را به مردم ایران تقدیم می‌کنم، گفت: ما به لطف الهی موفق شدیم که به موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته دست پیدا کنیم.

ساخت موشک بالستیک «هایپرسونیک» توسط سپاه

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این سامانه قادر است در فضایی که مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد از آن‌ها عبور کند و همان سامانه‌ها را که جزء مهم‌ترین ارکان دفاعی دشمن است، مورد هدف قرار دهد.

وی درباره ویژگی‌های این موشک عنوان کرد: این سامانه از سرعت بسیار بسیار بالا و توان مانورپذیری در جو و بیرون جو برخوردار است؛ یعنی هم سامانه‌های پدافندی که در داخل جو دفاع می‌کنند و هم سامانه‌های فوق‌العاده گران‌قیمتی که در بیرون جو با موشک‌ها مقابله می‌کنند، این موشک جدید جمهوری اسلامی ایران از همه آن‌ها عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم هیچ‌گونه فناوری پیدا شود که بتواند با آن مقابله کند.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: این موشک، هر هدفی را که انتخاب کردیم به‌ویژه سامانه‌های سپر دفاع موشکی دشمن را مورد هدف قرار می‌دهد که این یک موفقیت بزرگ و یک جهش نسلی در حوزه موشکی است که ان‌شاءالله سطح امنیت کشور را افزایش خواهد داد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در سایر حوزه‌ها اعم از حوزه‌های فضایی، پهپادی، پدافندی و جنگ الکترونیک نیز نیرو‌های مسلح با بهره‌گیری از ظرفیت دانشمندان جوان کشور، با قدرت به پیش می‌روند و ان‌شاءالله در آینده نزدیک، ملت ایران شاهد موفقیت‌های بزرگتری خواهند بود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر