کد خبر: ۱۰۵۳۲
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
تینا ترنر، یکی از صدا‌های جادویی دنیای موسیقی، در سن ۸۳ سالگی درگذشت. او که به «ملکه» سبک راک-اند-رول شهرت داشت.

تینا ترنر، یکی از صدا‌های جادویی دنیای موسیقی، در سن ۸۳ سالگی درگذشت. او که به «ملکه» سبک راک-اند-رول شهرت داشت علاوه بر هنگامی که میکروفن به دست می‌گرفت، با علنی گرفتن داستان شگفت‌انگیز زندگی شخصی خود، الهام‌بخش میلیون‌ها طرفدارش در جهان شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بی بی سی؛ خانم ترنر که ۸۳ سال داشت در سال‌های اخیر با مشکلات جسمی متعددی، چون سرطان، سکته مغزی و نارسایی کلیه دست و پنجه نرم می‌کرد.

تینا ترنر خواننده آمریکایی درگذشت

او ابتدا در دهه ۶۰ میلادی در کنار همسرش ایک ترنر و با ترانه‌هایی، چون «ماری سربلند و رودخانه عمیق» و «به بلندی کوه» به شهرت رسید، اما در اواخر دهه ۷۰ میلادی از ایک ترنر طلاق گرفت و علنی کرد که یک رابطه زناشویی تحت آزار و ظلم را پشت سر گذاشته است.

با وجود مردسالاری حاکم بر جامعه هنری آمریکا در آن سال‌ها، تینا ترنر پس از جدایی، حتی موفق‌تر شد و در دهه ۸۰ به اوج شهرت هنری خود رسید.

حنجره جادویی و قوی تینا ترنر به همراه مهارت جذب مخاطب روی صحنه، از او اسطوره‌ای ساخت که لقب «ملکه راک-اند-رول» را برایش به ارمغان آورد.

او در طول دوران هنری خود موفق به کسب ۸ جایزه گرمی شد و در سال ۲۰۲۱ نامش در تالار بزرگان موسیقی راک-اند-رول آمریکا ثبت شد.

این در حالی بود که تینا ترنر در سال ۱۹۹۱ هم وارد تالار مشاهیر موسیقی شده بود، اما در آن زمان در کنار ایک ترنر، همسر سابقش به این عنوان دست پیدا کرده بود و حالا ۳۰ سال بعد (۲۰۲۱) به تنهایی صاحب این افتخار می‌شد.

آثار تینا ترنر تاکنون ۱۸۰ میلیون نسخه فروش رفته و او برای آن‌ها ۲۵ بار نامزد دریافت جایزه گرمی شده که حاصل آن ۸ گرمی بوده است.

خواننده‌های بسیاری تینا ترنر را الگوی خود قرار دادند و سبک خوانندگی او با فریاد‌هایی که از حنجره فراخش بیرون می‌آمد بعد‌ها در میان کسانی، چون ماریا کری، جانت جکسون، بیانسه و ریحانا تکرار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر