کد خبر: ۲۶۱۳
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
هم‌اکنون تعدادی از زائران حاضر در پایانه مرزی مهران منتظر عبور از مرز هستند که با توجه به انسداد کامل مرز زرباطیه عراق، احتمال خروج این افراد وجود ندارد.

فرماندار مهران گفت: مرز مهران با توجه به اینکه امروز در کشور عراق مصادف با اربعین حسینی است، به طور کامل از طرف عراق مسدود شده است و حتی افراد دارای مجوز‌های قانونی هم نمی‌توانند از این مرز عبور کنند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، مجید کاکی روز سه‌شنبه اظهار داشت: دیشب و در نتیجه رایزنی‌های استاندار ایلام با استاندار واسط عراق تعداد محدودی از زائران دارای مجوز‌های قانونی موفق به عبور از گیت‌ها شدند.

مرز مهران از طرف عراق به طور کامل مسدود شد

تعدادی از زائران منتظر عبور از مرز مهران هستند

وی افزود: هم‌اکنون تعدادی از زائران حاضر در پایانه مرزی مهران منتظر عبور از مرز هستند که با توجه به انسداد کامل مرز زرباطیه عراق، احتمال خروج این افراد وجود ندارد.

کاکی در مورد موج بازگشت زائران هم توضیح داد: بازگشت زائران از بامداد امروز شروع شده است و انتظار می‌رود از عصر امروز تا روز جمعه به تدریج تعداد زائران بازگشتی از عراق افزایش یابد.

۵۲ هزار زائر ایرانی و عراقی از مرز مهران تردد کردند

وی گفت: از ۲۵ محرم تاکنون ۵۲ هزار نفر زائر از مرز مهران تردد داشته‌اند که سهم اتباع ایرانی ۴۲ هزار و تعداد مسافران عراقی هم ۹ هزار نفر بوده است.

وی یادآور شد: افرادی که از مرز تردد داشته‌اند دارای موافقتنامه رسمی از طرف عراق، روادید و برگه تزریق واکسن بوده‌اند که از سوی عراق اجازه ورود دریافت کرده‌اند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر