کد خبر: ۲۷۱۴
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
«حدود ۲۰۰ ارتشی از جمله ۱۰۰ راننده از روز دوشنبه برای ارائه خدمات موقت پشتیبانی به‌عنوان بخشی از اقدام دولت در کاهش فشار بر پمپ‌بنزین‌ها و رفع کمبود راننده‌های کامیون مستقر می‌شوند.

دولت بریتانیا اعلام کرد که حدود ۲۰۰ نیروی ارتش از روز دوشنبه در کل این کشور مستقر می‌شوند تا سوخت را به ایستگاه‌های سوخت‌رسانی برسانند. بریتانیا در روز‌های اخیر به دلیل کمبود راننده کامیون و خرید سوخت دچار مشکل شده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، دولت در بیانیه‌ای گفت: «حدود ۲۰۰ ارتشی از جمله ۱۰۰ راننده از روز دوشنبه برای ارائه خدمات موقت پشتیبانی به‌عنوان بخشی از اقدام دولت در کاهش فشار بر پمپ‌بنزین‌ها و رفع کمبود راننده‌های کامیون مستقر می‌شوند.»

ورود ارتش بریتانیا برای حل مشکل سوخت این کشور

دولت تاکید کرد که این نیرو‌ها در حال حاضر آموزش خود را برای این منظور به پایان می‌رسانند.

دولت بریتانیا همچنین اعلام کرد که بلافاصله به ۳۰۰ راننده خارجی تانکر سوخت اجازه می‌دهد تا پایان مارس ۲۰۲۲ در بریتانیا کار کنند. این تصمیم بخشی از اعطای هزاران ویزای موقت کار با هدف تسکین زنجیره تامین است.

از هفته گذشته صف‌های طولانی مقابل پمپ‌بنزین‌ها ایجاد شده که دلیل آن کمبود راننده کامیون است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه این وضعیت استثنایی آخرین پیامد کمبود نیروی کار ناشی از همه‌گیری کرونا و برکسیت است که می‌تواند سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و بار‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی و انرژی بریتانیا، «تقاضا برای سوخت در طول هفته تثبیت شده است» اگرچه «برخی از مناطق همچنان با مشکل روبرو هستند.»

با این حال دولت بریتانیا مدام تکرار می‌کند که این کشور هیچ کمبود سوختی ندارد، اما این کمبود‌ها ناشی از تقاضای بالای مصرف کنندگان است که نگران تمام شدن سوخت هستند.

آقای کوارتنگ با این حال گفت که نشانه‌های مداوم بهبود وضعیت در پمپ‌بنزین‌ها را مشاهده می‌کنند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر