کد خبر: ۲۷۹۲
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
یک کارگر سیاه‌ پوست سابق شرکت تسلا قرار است ۱۳۰ میلیون دلار غرامت دریافت کند.

شرکت خودروسازی تسلای آمریکا در موضوع تبعیض نژادی علیه یکی از کارگران سیاه‌ پوستش مجرم شناخته شد و قرار شد بر اساس حکم دادگاه ۱۳۰ میلیون دلار به کارگر مذکور غرامت پرداخته شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از فارس، شرکت خودروسازی تسلا آمریکا طی یک دعوی قضایی محکوم شده که نتوانسته اقدامات لازم برای جلوگیری از خشونت‌های مرتبط با تبعیض نژادی را در محیط کار فراهم کند.

بر همین اساس یک کارگر سیاه‌ پوست سابق شرکت تسلا قرار است ۱۳۰ میلیون دلار غرامت دریافت کند.

غرامت ۱۳۰ میلیون دلاری برای کارگر سیاه پوست شرکت تسلا

در واقع هیأت منصفه در دادگاه حکم داده که آون‌دیاز ۵۳ ساله که طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در کارخانه تسلا کار کرده ۱۳۰ میلیون دلار خسارت دریافت کند.

برنارد الکساندر یکی از وکلای مدافع در طول این دعوی قضایی گفته که آون‌دیاز می‌گوید در طول حضور در محل کار بار‌ها لقب‌های نژادپرستانه به وی داده شده و در سرویس بهداشتی و دیگر بخش‌های محل کار خود شاهد تصاویر و شعار‌های نژادپرستانه بوده است.

کارخانه‌ای که دیاز در آن کار می‌کرده در منطقه سانفرانسیسکو واقع شده و با حدود ۱۰ هزار کارمند یکی از خطوط تولید مونتاژ خودرو‌های تسلا بوده است.

برگزاری دادگاه مرتبط با این دعوی قضایی حدود یک هفته طول کشید و دیاز می‌گوید این حکم پرتوی نوری است کهقرار است آنچه در کارخانه تسلا رخ می‌دهد را نمایان کند.

دیاز خطاب به ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و بنیان‌گذار شرکت تسلا گفت: «این یک هشدار برای تو است، کارخانه را پاکسازی کن».

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر