کد خبر: ۳۱۲۵
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های تعجب‌برانگیز رییس جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران را در نشست سران کشور‌های مشترک‌المنافع قویا تکذیب کرد و ساختگی دانست و گفت: تعمدی برای طرح اظهارات رسانه‌ای بی‌مبنا از سوی باکو وجود دارد که البته در جای خود پاسخ مقتضی داده خواهد شد.

به گزارش اکوپل نیوز از اداره کل اطلاع‌ رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب زاده» در واکنش به اظهارات رییس جمهوری آذربایجان تصریح کرد: طرح چنین اتهامات رسانه‌ای صرفا در راستای منافع رژیم صهیونیستی مبنی بر تحت تاثیر قرار دادن روابط برادرانه دو ملت ایران و آذربایجان می‌باشد.

خطیب زاده: باکو در اظهارات رسانه‌ای بی‌مبنا تعمد دارد

وی با تاکید بر نقش پیشروی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد: تقدیم هزاران شهید و مجروح طی چهار دهه گذشته در مبارزه با این پدیده شوم تنها یک برگ از تلاش‌های متعهدانه و مستمر جمهوری اسلامی ایران در این مسیر میباشد که بار‌ها و بار‌ها توسط نهاد‌های بین المللی ذیربط مورد تایید قرار گرفته است.

خطیب زاده ضمن تاکید بر روابط مستحکم برادارنه بین دو ملت افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد به رغم پیام‌های خصوصی و مثبتی که از باکو در تماس‌های مختلف دریافت می‌شود، تعمدی برای طرح اظهارات رسانه‌ای بی‌مبنا از سوی باکو وجود دارد که البته در جای خود پاسخ مقتضی داده خواهد شد.

رییس جمهوری آذربایجان در نشست مجازی سران کشور‌های مستقل مشترک المنافع در اظهاراتی غیرواقع بینانه مدعی شد: ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز ضمن تکذیب این ادعا بر همکاری ایران و ارمنستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرده بود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر