کد خبر: ۳۲۴۱
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
این بنیاد غیردولتی هیچ‌گونه ارتباطی با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یک نهاد حاکمیتی و قانونی ندارد و هرگونه فعالیت این بنیاد کاملاً غیرقانونی است.

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص انحلال بنیاد غیردولتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هرگونه فعالیت این بنیاد را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش اکوپل نیوز، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص انحلال بنیاد غیردولتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن اعلام حمایت و استقبال از فعالیت‌های تشکل‌ها و گرو‌ه‌‎های مردم‌ نهاد در راستای امر خطیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تأکید می‌نماید که هر گونه فعالیت در این زمینه باید با هماهنگی و اخذ مجوز این ستاد به عنوان نهاد قانونی سیاستگذار فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و ناظر در این زمینه و در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه انجام شود.

فعالیت «بنیاد غیردولتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز» غیرقانونی است

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به اینکه مبارزه با قاچاق یکی از امور حکومتی و از مصادیق بارز اعمال حق حاکمیت است، برخی از اقدامات بنیاد مزبور به مثابه دخالت در امر حاکمیت و مغایر قوانین به‌شمار می‌آید.

مطابق اعلام وزارت کشور درباره بنیاد یاد شده پرونده‌ای در مرجع قضایی به همین منظور تشکیل و در نهایت شعبه چهارم دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران در دادنامه شماره ۱۴۰۰۶۸۳۹۰۰۰۷۷۰۳۶۲۶ حکم انحلال بنیاد مزبور را صادر می‌نماید که با اتمام مهلت تجدیدنظرخواهی، این دادنامه قطعیت یافته و لازم‌الاجرا است.

پیش از این نیز فعالیت مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور طی ابلاغیه ۴۰۸۶ تاریخ ۲۱ / ۱ / ۱۳۹۵ فعالیت بنیاد غیردولتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به حالت تعلیق درآورده بود؛ بنابراین و بر اساس دادنامه مذکور هرگونه فعالیت این بنیاد کاملاً غیرقانونی است.

علی‌رغم تصمیم وزارت کشور به منظور تعلیق پروانه و در نهایت تصمیم مرجع قضایی مبنی بر انحلال بنیاد غیردولتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسئولین این بنیاد طی روز‌های اخیر دیداری با مراجع عظام در استان قم داشته‌اند که خبرگزاری ایرنا خبری را در این رابطه منتشر نموده و از تشکیل شورای فقهی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داده است.

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با غیرقانونی دانستن این اقدام و با اشاره به اینکه این بنیاد غیردولتی هیچ‌گونه ارتباطی با این ستاد به عنوان یک نهاد حاکمیتی و قانونی ندارد، از تمامی دستگاه‌ها تقاضا دارد در صورت مشاهده هر فعالیتی با نام این بنیاد، مراتب را به ستاد یا مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور منعکس کنند.

خاطرنشان می‌سازد: بر اساس ماده ۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر گونه برنامه‌ریزی و فعالیت در راستای امر خطیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هماهنگی و هدایت این ستاد انجام می‌شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر