کد خبر: ۶۱۱۲
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
بنده را متهم به دیکتاتوری مدرن کردند، شما روش دیکتاتوری را می‌روید که برای طرح مهمی موسوم به صیانت در جلسه ۱۰ دقیقه‌ای تصمیم می‌گیرید و آن را تصویب می‌کنید

نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: تقی پور اعلام کرد که من مجلس را به توپ بستم؛ مجلس را من یا شما با تصویب ۱۰ دقیقه‌ای طرح صیانت که امانت این صحن در دست من و شما است به توپ می‌بندید و روی اعصاب و روان جامعه راه می‌روید و مجلس را در جامعه از محبوبیت می‌اندازید.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت، غلامرضا نوری قزلجه در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه ۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده (۷۵) آیین‌نامه داخلی گفت: آقای تقی‌پور صبح اظهاراتی نسبت به بنده داشت و مرا به عدم آشنایی به حد و حدود متهم کرد. من حد و حدود خود را از رأی و اراده ملت شریف و از اصول مترقی ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی دارم و در اعمال این حق ذره‌ای کوتاه نمی‌آیم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وی بنده را به عدم حضور و مانع تشکیل شدن جلسه کمیسیون متهم کرد در حالی که من در هیچ یک از جلسات رسمی کمیسیون مشترک صیانت غایب نبودم جز دو جلسه غیررسمی که در اوج کرونا بود و قرار بود کمیسیون‌های مجلس تعطیل باشند و دیگری نیز جلسه امروز بود که بین بررسی لایحه بودجه تشکیل شد و گفتند من جلسه را تعطیل کردم در حالی که به خاطر کرونا بسیاری از همکاران شرکت نکرده بودند.

دعوای لفظی نماینده مجلس بر سر تصویب کلیات طرح صیانت از فضای مجازی

وی همچنین افزود: بنده را متهم به دیکتاتوری مدرن کردند، شما روش دیکتاتوری را می‌روید که برای طرح مهمی موسوم به صیانت در جلسه ۱۰ دقیقه‌ای تصمیم می‌گیرید و آن را تصویب می‌کنید یا من که می‌گویم بیایید در چارچوب قانون و آیین‌نامه جلو برویم؟

نوری قزلجه ادامه داد: شما می‌گویید یک نفر کمیسیون را به تعطیلی کشاند. خیر؛ حتی ۷ نفر هم نمی‌تواند کمیسیون را تعطیل کند بلکه تأخیر چند ماهه آن، ناشی از مدیریت کمیسیون است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اشاره کردند جلوی اینگونه سخنان و حرف زدن‌ها را بگیرید. نه شما و نه هیچ تفکر حکومتی ضد جمهوریتی نمی‌تواند جلوی سخن گفتن هیچ نماینده ملت و همچنین حقیر سراپا تقصیر خاک پای ملت را بگیرد.

وی یادآور شد: گفتید مجلس را من به توپ بستم؛ مجلس را من یا شما با تصویب ۱۰ دقیقه‌ای طرح صیانت که امانت این صحن در دست من و شما است به توپ می‌بندید و روی اعصاب و روان جامعه راه می‌روید و مجلس را در جامعه از محبوبیت می‌اندازید.

نوری قزلجه تصریح کرد: مرا به عدم رعایت آیین‌نامه متهم کردید؛ اکنون حدود ۳ ماه است مرکز پژوهش‌ها و بخشی از ذینفعان روی طرح صیانت کار کرده و گزارش داده‌اند که شما حتی یک جلسه یک ساعته برای شنیدن آن وقت نگذاشتید. شما ماده (۱۴۲) و (۱۸۳) آیین‌نامه را رعایت نکردید نه من.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین مصوبه امروز شما فرایند قانونی لازم و ترتیب و توالی رسیدگی را مطابق مواد متعدد آیین نامه داخلی مجلس و حتی آیین‌نامه اختصاصی کمیسیون مشترک طی نکرده‌اید لذا از ریاست مجلس می‌خواهم برای بررسی این موضوع دستور لازم را به معاونت قوانین صادر کند.

علی نیک زادثمرین در پاسخ به تذکر نماینده بستان آباد گفت:، چون آقای تقی‌پور در جلسه صبح اسم شما را برد، تقاضای ماده (۷۵) کردید و من که جلسه را اداره می‌کردم دو بارعرض کردم بعد از ظهر بعد از جلسه تصمیم می‌گیریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: اینکه گفتید جلسه نگذاشتند، ۱۰ دقیقه‌ای تصویب شد و مجلس برای آن وقت نگذاشت باید بگویم من شخصاً شاهد بودم رئیس مجلس شاید ۱۰ بار برای این قضیه جلسه گذاشت از این رو باید به این موضوع مستحضر باشید و البته کل جلسات برای آن حدود ۴۸ تا ۵۰ جلسه بوده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر