کد خبر: ۹۱۹۹
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
اسرائیل این سازمان‌ها را متهم کرده که با فعالیت‌های «تروریستی» ارتباط دارند. اما فلسطینی‌ها این اتهام را رد کرده‌اند.

به رغم مخالفت ۹ کشور اروپایی، ارتش اسرائیل، شامگاه چهارشنبه به دفتر چندین سازمان غیردولتی فلسطینی که در زمینه دفاع از حقوق بشر و کمک‌های بشردوستانه در کرانه غربی رود اردن فعال هستند، یورش برد و آن‌ها را پلمب کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بی بی سی، اسرائیل این سازمان‌ها را متهم کرده که با فعالیت‌های «تروریستی» ارتباط دارند. اما فلسطینی‌ها این اتهام را رد کرده‌اند.

همچنین کشور‌های اروپایی که حامی مالی این سازمان‌های غیردولتی هستند نیز اتهامات اسرائیل مبنی بر ارتباط آن‌ها با «تروریسم» را بی‌اساس خوانده‌اند.

ارتش اسرائیل دفاتر ۶ سازمان مدنی فلسطینی را پلمب کرد

۹ کشور اروپایی – از جمله فرانسه و آلمان – اعلام کردند تا زمانی که اسرائیل، مستنداتی برای ادعاهایش ارائه نکند، آن‌ها به کمک‌هایشان برای گروه‌های حقوق بشری فلسطینی ادامه خواهند داد.

اما اسرائیل می‌گوید که این سازمان‌ها با «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» (PLFP) در ارتباط هستند.

در عین حال اسرائیل حاضر نشد هیچ یک از مستندات این ادعا را در اختیار بی‌بی‌سی قرار دهد و مقام‌های اسرائیلی گفتند که مدارک مورد نظر، محرمانه هستند.

گروه‌های حقوق بشری که توسط اسرائیل تعطیل شدند به طور معمول گزارش‌هایی درباره نقض حقوق فلسطینی‌ها توسط نیرو‌های اسرائیل منتشر کرده‌اند.

ارتش اسرائیل دفاتر ۶ سازمان مدنی فلسطینی را پلمب کرد

آن‌ها می‌گویند که اسرائیل با این کار در تلاش است تا صدایشان را خفه کند.

گزارش‌های نقض حقوق بشر فلسطینی‌ها در سال‌های اخیر موجب شده تا تلاش‌ها برای محاکمه اسرائیل به اتهام «جنایات جنگی» شدت بگیرد.

تمامی این سازمان‌ها فلسطینی هستند و در سرزمین‌هایی که بر اساس تصمیم سازمان ملل متعلق به فلسطینی‌هاست فعالیت می‌کنند. اما این سرزمین‌ها توسط اسرائیل اشغال شده و همه فعالیت‌های شهروندان این مناطق تحت کنترل سربازان اسرائیلی است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر