کد خبر: ۹۲۱۲
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
اگر آنجا با آن‌ها نمی‌جنگیدند باید وسط خیابان‌های تهران و دیگر شهر‌ها با آن‌ها می‌جنگیدیم تا ناموس مان را نجات دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم یادواره شهدای عملیات رمضان گفت: با همت جوانان و مردم و همچنین کارآفرینان امنیت را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کنیم و در این راستا در مجلس شورای اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و هیچ لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم تا مشکلات مردم خصوصا معیشتی حل شده و کشور رشد کند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره شهدای عملیات رمضان و گرامیداشت شهدای ورزشگاه قدس و همچنین گرامیداشت سالگرد سفر سردار شهید سلیمانی به همدان با اشاره به ویژگی‌های عملیات رمضان و شهدای این عملیات، گفت: وقتی حرف از شهدای عملیات رمضان می‌زنیم این جمله شهید سلیمانی که فرمود عملیات رمضان نزدیک‌ترین عملیات به کربلا بود در ذهن مان متبادر می‌شود چرا که فضا و شرایط عملیات رمضان ویژگی‌هایی داشت که بخشی از شهدای ما در آن گرما و با تشنگی به شهادت رسیدند و بخشی دیگر در محاصره و مبارزه تا آخرین گلوله به فیض شهادت نائل آمدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عملیات رمضان در زمانی انجام شد که بعد از فتح خرمشهر و در منطقه کوشک و شلمچه و در نقاط مهمی از منطقه جنوب مثل جفیر و پاسگاه کوت سواری کوشک برای حفظ امنیت خرمشهر و جاده اهواز به خرمشهر و راه آهن خرمشهر تدارک و برنامه ریزی شد و از اولین عملیات‌هایی بود که از لبه مرز جلوتر رفتیم و در این مسیر که نقاط مهمی برای ما بود عملیات انجام دادیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه باید توجه کنیم که دشمنان ما از کجا با انقلاب اسلامی و باور‌های فرهنگ و انقلاب و شهدا دشمنی دارند گفت: دشمنی آن‌ها با افکار امام، انقلاب و با عزت و عظمت مسلمین سابقه دیرینه دارد و اگر شما به سال‌های اواخر دهه ۶۰ نگاه کنید و به یادداشت‌ها و مقالات و بعضی از سخنرانی‌ها بازگردید می‌بینید که زمزمه‌های اینکه چرا ما جنگ را بعد از فتح خرمشهر ادامه دادیم فراوان است.

محمدباقر قالیباف: مدافعان حرم اگر آنجا نمی‌جنگیدند باید وسط خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم

وی خاطرنشان کرد: حرف این افراد این بود که دشمن بعثی دیگر عقب نشینی کرده است و نیازی به ادامه جنگ نیست البته این به روایت صدام بعثی، آمریکا و شوروی آن زمان و به روایت همه کشور‌هایی بود که هزینه جنگ رژیم بعثی را می‌دادند و می‌گفتند جنگ بعد از فتح خرمشهر معنی ندارد در شرایطی که واقعیت این بود که رژیم بعثی و صدام عقب نشینی از جهت نظامی انجام نداده بود.

قالیباف با اشاره به شواهد تاریخی دوران دفاع مقدس، گفت: همه مردم عزیز ما و حتی جوانانی که در دوران دفاع مقدس متولد هم نشده بودند وقتی امروز از مسیر ایلام به سمت مهران حرکت می‌کنند و می‌خواهند به عتبات مشرف شوند و از دره‌های بعد از صالح آباد عبور می‌کنند و به سمت مهران می‌روند، وارد دشت مهران می‌شوند و تمام دشت مهران، ارتفاعات کله قندی، رودخانه کنجان چم، ارتفاعات ۱۸۲، تپه سفید و مناطق سال‌های دفاع مقدس را از نزدیک می‌بینند که آن زمان در اختیار رژیم صدام بود و معلوم بود و در این دشت ارتش صدام با قدرت رزمندگان اسلام آسیب پذیر شد.

شهدا کسانی هستند که مبتنی بر سنت‌های الهی و مبتنی بر مکتب قرآنی جنگیدند

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدای جنگ بنی صدر می‌گفت ما نمی‌توانیم به یک نیروی نظامی تا بن دندان مسلحی که آمده و خاک ما را اشغال کرده است مسلط شویم و امکان تهاجم به او را نداریم و ما باید حداقل ۳ برابر او توان داشته باشیم تا بتوانیم به او حمله کنیم و او را از سرزمین خود بیرون کنیم لذا می‌گفت ما باید فعلا زمین بدهیم تا زمان بخریم و هر روز شاهد بودیم بخشی از کشور ما اشغال می‌شد، اما بعد از عزل بنی صدر و تغییر فرهنگ و باور‌ها شرایط تغییر کرد و وضعیت ما در جنگ با جان فشانی شهدا دگرگون شد؛ زیرا شهدا کسانی هستند که مبتنی بر سنت‌های الهی و مبتنی بر مکتب قرآنی جنگیدند.

وی ادامه داد: براین اساس حصر آبادان شکسته شد و بستان آزاد شد و شاهد عملیات فتح المبین و بیت المقدس بودیم؛ دشمن وقتی قدرت رزمندگان اسلام را دید، عقب نشینی تاکتیکی کرد و از دشت مهران بیرون رفت، چون می‌دانست آسیب مفتضحانه‌ای به خاطر تولید قدرت رزمندگان خواهید دید، زیرا مردم به میدان جنگ آمده بودند و شرایط جدیدی را رقم زدند.

رئیس قوه مقننه با بیان شاخص‌های شهدای عملیات رمضان گفت: شهدای رمضان، شهدایی بودند که تلاش کردند نقاط کلیدی سرزمین مان آزاد شود و همچنین امنیت خرمشهر و جاده‌ها و راه آهن حفظ شود تا مردم در آرامش باشند.

وی در ادامه گفت: از همانجا افرادی که در مسیر انقلاب نبودند رزمندگان را محکوم کردند و این رویه بار‌ها ادامه داشت که چرا جنگیده اند، زیرا براساس تحلیل آن‌ها نیازی به ۸ سال جنگیدن نبود و جنگ باید بعد از فتح خرمشهر تمام می‌شد که این صحبت و روایت‌ها براساس تحلیل‌ها و باور‌های غلط بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسیر دشمنان ما نسبت به نگاه مذکور و باور‌های اصیل انقلاب بر همین رویه بود و آن‌هایی که با انقلاب مخالف بودند عنوان می‌کردند مسیر امام و شهدا خلاف جهت کشور‌های دنیا است؛ ما خلاف آن رودخانه شنا کردیم، اما براساس سنت‌های الهی و مکتب قرآن و آگاهانه حرکت کردیم در واقع این مسیر براساس فرهنگ انقلاب و باور‌های اسلامی بود که برخلاف گفته آن‌ها ما را به پیروزی رساند.

قالیباف با اشاره به اینکه در مقابل ظلم ایستادن وظیفه همه است، تصریح کرد: برخی بعد از آتش بس و پذیرش قطعنامه گفتند شما طی سال‌های جنگ چه به دست آوردید؟ آیا رژیم صدام را ساقط کردید یا به کربلا رسیدید؟ شعار جنگ جنگ تا پیروزی، کدام دستاورد را برای شما داشت؟ اما وقتی خدا وعده پیروزی به مومنین می‌دهد، افرادی پیدا می‌شوند که براساس سنت‌های الهی در مظلومیت تمام و با تشنگی تا آخرین گلوله می‌جنگند و شعار امام (ره) که فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد را زنده نگه داشتند و امروز نسل‌های دیگر می‌بینند که فرهنگ اسلام و احیای اسلام و عزت مومنین برقرار است.

وی با اشاره به آیات سوره احزاب، تصریح کرد: در این آیات ذکر شده تا جان افراد به گلو برسد تا صف مومنین از کفار و منافقان جدا شود، آن وقت نصرت و پیروزی فرا می‌رسد و شهدای کشورمان و استان همدان این چنین بودند.

قالیباف در این راستا ادامه داد: هیچ وقت یادمان نمی‌رود شهید همدانی در عملیات کربلای ۵ حضور داشت؛ در آن زمان مسیر رسیدن به خط، زیر آتش سنگین دشمن قرار داشت تا جایی که از هر دو الی سه ماشین یک ماشین هم سالم به خط نمی‌رسید، زیرا گلوله مستقیم خمپاره و توپ به آن‌ها برخورد می‌کرد و این در حالی بود که شهید همدانی با روحیه مقاومت و آرامش، در شدیدترین بحران‌ها ایستاده بود و با صبوری و طمانینه مقاومت می‌کرد.

هرجا منطبق بر سنت‌های الهی حرکت کردیم و به مردم توجه شده، موفقیت نصیب مان شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، هرجا منطبق بر سنت‌های الهی حرکت کردیم و به مردم توجه شده، موفقیت نصیب مان شده است؛ براین اساس امروزه جبهه مقاومت تا مرز‌های رژیم صهیونیستی سامان گرفته و هژمونی آمریکا در هم شکسته شده است.

وی با اشاره به اینکه برای به اثبات رساندن کارامدی دین در جامعه و همچنین تقویت حوزه دفاع، امنیت و اسلام سیاسی امام خمینی (ره) باید با فرهنگ جبهه و شهادت و قرآن و اهل بیت حرکت کنیم، افزود: امنیت خود را مدیون شهدا و آزادگان هستیم؛ اگر امروز کسانی پیدا می‌شوند که به شهدای مدافع حرم و قهرمانان ملی ما تعرض می‌کنند، به صورت آفتاب خاک می‌پاشند؛ این حرکت همان رفتار منافقان و کافران است که در امتحان در برابر خدا و مردم بوده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان رفتار کودک کشی، جنایت، خیانت و وحشی گری داعش در سوریه تصریح کرد: این کشتار نه تنها در قبال مسلمانان بلکه دربرابر هر انسان و هر باوری رخ داد و پس از چنین قتل و غارتی کسانی پیدا می‌شوند که هم نوا با رژیم کودک کش صهیونیستی و گروه‌های دست پروده آمریکا مانند داعش می‌شوند.

شهدای مدافع حرم اول از امنیت ملی خود دفاع کردند

وی تأکید کرد: شهدای مدافع حرم اول از امنیت ملی خود و همچنین حفظ سرزمین خود دفاع کردند؛ اگر آنجا با آن‌ها نمی‌جنگیدند باید وسط خیابان‌های تهران و دیگر شهر‌ها با آن‌ها می‌جنگیدیم تا ناموس مان را نجات دهیم.

قالیباف با بیان اینکه شهید سلیمانی، شهید همدانی، شهید سلگی و دیگر شهدا طی ۴۰ سال جز مجاهدت کاری نکردند، بیان کرد: آن‌ها مصداق شهدایی هستند که مبتنی بر فرهنگ قرآن و برای عزت مسلمانان و انسان‌ها و امنیت کشور و ایران اسلامی مبارزه کرده اند.

وی با بیان اینکه جنگ ما همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: دشمنان آن روز‌ها تصور می‌کردند که در کوتاه مدت موفق می‌شوند اساس نظام اسلامی را دچار مشکل کنند، اما دشمنان با مجاهدت و گذشت مردم که در روز‌های سخت فرزندانشان را برای حفظ نظام و کشور تقدیم انقلاب کردند، با مقاومت روبه رو شدند.

قالیباف با بیان اینکه ما درگیر جنگ اقتصادی و جنگ شناختی با دشمن هستیم گفت: دشمنان بعد از جنگ ۸ ساله دو جنگ دیگر را به مردم ایران تحمیل کردند، چون اساس جمهوری اسلامی را در راستای منافع خود نمی‌بینند؛ خوی استکباری دارند و تا زمانی که ما با باور‌های قرآن حرکت کنیم با ما دشمن هستند لذا جنگ اقتصادی و جنگ شناختی را به مردم این سرزمین تحمیل کردند.

امروز روایت‌های دروغ و غلط در جنگ شناختی پراکنده می‌شود تا مردم را ناامید کنند

رئیس قوه مقننه در رابطه با جنگ شناختی، افزود: در جنگ شناختی که عمدتا در بستر رسانه‌ها انجام می‌شود مثل همان بخشی که در عملیات رمضان رخ داد تا تردید در دل رزمنده‌ها ایجاد کنند، اما رزمندگان محکم ایستادند، امروز هم روایت‌های دروغ و غلط در جنگ شناختی پراکنده می‌شود تا مردم را ناامید کنند و باور‌های مردم را از بین ببرند. در واقع آن زمان مخالفان این روایت‌ها را می‌گفتند تا در دل رزمندگان سستی ایجاد کنند و امروز به دنبال سست کردن اراده نسل جوان هستند.

وی افزود: امروز نیز در این جنگ طبق گفته رهبر انقلاب باید به جهاد تبیین بپردازیم و موضوعات مهم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را درست تبیین کنیم؛ در واقع باید روایت اول را ما انجام دهیم نه اینکه دشمنان اقدام کنند و ما بگوییم درست نیست این انفعال است، از این رو این مسئله از جهاد اقتصادی هم مهم‌تر محسوب می‌شود.

قالیباف با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی از دیگر عرصه‌هایی است که با آن مواجه هستیم، گفت: این جنگ مبتنی بر هیچ کدام از قواعد و حقوق بین المللی و انسانی نیست، زیرا آن‌ها ظالم به تمام معنا هستند که بیانگر خوی رژیم استکباری آمریکا است.

رئیس قوه مقننه در این رابطه اظهار کرد: وقتی که برجام پذیرفته و امضا شد آن‌ها زیر توافق زدند و تحریم‌های بیشتری اعمال کردند و خلاف موارد پذیرفته شده سازمان ملل اقداماتی را انجام دادند، زیرا آمریکایی‌ها می‌خواهند قلدری کنند؛ اگر در مقابل آن‌ها نایستیم آن‌ها کوتاه نمی‌آیند بنابراین باید در جامعه تولید قدرت کنیم.

وی گفت: در جنگ اقتصادی، مجلس انقلابی اولین و مهم‌ترین اقدام خود را در راستای رفع تحریم‌ها برداشت در واقع مشخص کردیم که اگر آن‌ها به برجام و توافق پذیرفته شده سازمان ملل عمل نکنند، اجازه نمی‌دهیم زیاده خواهی کنند؛ زیرا هیچکس نمی‌تواند حق فعالیت هسته‌ای در چارچوب پادمان را از ما بگیرد، البته برخی آن زمان می‌گفتند اگر دوربین‌ها را قطع کنیم فلان اتفاق رخ می‌دهد، اما هیچی اتفاقی رخ نداد و آمریکا تصمیم گرفت بازگردد و امروز مذاکرات در حال انجام است. امیدواریم آن‌ها تن به موضوعات به حق ملت ایران بدهند.

قالیباف تصریح کرد: ما نشان دادیم در این چارچوب هستیم و اگر آن‌ها چارچوب‌ها را رعایت کنند ما هم چارچوب‌ها را رعایت می‌کنیم و اگر آن‌ها قبول کنند ما هم قبول می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مشکل ما با رفع تحریم‌ها حل نمی‌شود بلکه کم می‌شود، اظهار کرد: در واقع باید درحوزه اقتصادی اقدام به خنثی سازی تحریم‌ها کنیم که خطاب اول این جملات مسئولان دولت و مجلس هستند، بنابراین اگر می‌خواهیم راه امام و شهدای رمضان و ورزشگاه قدس را ادامه دهیم باید در این خط اقدام به خنثی سازی تحریم‌ها و احیای اقتصاد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه کاری خود در عرصه‌های مختلف، افزود: باور کنید اگر با روحیه دوران دفاع مقدس و همچنین با تکیه بر سنت‌های الهی حرکت کنیم پیروز خواهیم شد؛ در جبهه مقاومت روز‌هایی آمد که بیش از ۷۰ درصد سوریه اشغال شد و شرایط سختی در عراق رقم خورد و همه نا امید شدند و برخی اماکن در دمشق مورد اصابت گلوله‌های مستقیم قرار داشت و برخی‌ها براساس تحلیل‌های غلط می‌گفتند نباید در این مسیر برویم، ولی وقتی شهید همدانی ها، سلیمانی‌ها و سایر مسلمین اعم از شیعه و سنی ایستادند و مردم در صحنه حاضر شدند، یک مرتبه شرایط تغییر کرد و مشاهده شد که شهید سلیمانی عنوان کرد ۳ ماه دیگر تا پایان عمر داعش باقی نمانده است.

خدای دفاع مقدس، خدای اقتصاد نیز هست

رئیس قوه مقننه بیان کرد: همان خدای دفاع مقدس، خدای اقتصاد نیز هست به شرطی که اجازه دهیم مردم در اقتصاد دخالت کنند و حضور داشته باشند که این امر خواسته امام (ره) نیز بود؛ ایشان فرمودند کاری که مردم می‌توانند انجام دهند دولت‌ها در آن دخالت نکنند.

قالیباف تاکید کرد: در حوزه عدالت نیز باید بایستیم، مردمی کردن اقتصاد یکی از راه‌های مبارزه با فساد در اقتصاد است؛ منابع انسانی و مادی برای پیشرفت مهم است که هر دو در کشور وجود دارد.

وی در این راستا افزود: مردان مردی که در عملیات رمضان سر خم نکردند و در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و در منطقه شلمچه تحت بمباران شدید شیمیایی و خمپاره‌ها قرار داشتند، این مردان امروز در مسائل اقتصادی در مقابل زن و بچه خود شرمنده اند و سر خم می‌کنند که مایه خجالت و شرم ما است؛ ما می‌توانیم بر این شرایط پایان دهیم.

قالیباف گفت: اگر کسی خواست که مردم را ناامید کند و بگوید امکان حل مسائل اقتصادی وجود ندارد بدانید که با مردم ایران دشمن است؛ هرچند که این مهم با محبت و گذشت بین مسئولان و پیاده کردن احکام خدا در بحث‌های اقتصادی حاصل می‌شود.

وی در رابطه با این امر تصریح کرد: روابط و مقررات در بانک‌ها که توسط شورای فقهی تدوین شده درست است، اما می‌دانیم وقتی اجرا می‌شوند در واقعیت اتفاق دیگری رخ می‌دهد؛ خدا با هیچکس عقد اخوت نبسته است لذا اگر در این مسیر پولی تبدیل به ربا شود با خدا می‌جنگیم که محکوم به شکست است و چنین اقتصادی پیروز نمی‌شود.

رئیس قوه مقننه افزود: همان طور که مسئولان آمریکایی تا بن دندان مسلح عنوان کردند میلیارد‌ها دلار هزینه کرده اند، اما نمی‌توانند در پایگاه‌های نظامی خود حضور داشته باشند با همان فرهنگ می‌توانیم در جنگ اقتصادی حاضر شویم تا خدا به ما برکت دهد و مشکلات حل شود و در کشور رشد صورت بگیرد.

قالیباف با بیان اینکه جوانان باید پیشگامان جنگ اقتصادی و شناختی باشند، تصریح کرد: با خدا و شهدا عهد بسته ایم که با همان فرهنگ و روحیه در کنار هم می‌ایستیم تا با یک برنامه، ثبات اقتصادی را در کشور برقرار کنیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: با همت جوانان و مردم و همچنین کارآفرینان امنیت را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کنیم و در این راستا در مجلس شورای اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و هیچ لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم تا مشکلات مردم خصوصا معیشتی حل شده و کشور رشد کند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر