کد خبر: ۹۲۸۵
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
فیلتر درمان مقطعی است و اگر دردی وجود دارد باید نسبت به درمان آن اقدام شود.

دبیر شورای عالی و رئیس فضای مجازی گفت: اگر به دنبال اشتغال و رونق فضای مجازی اصولی هستیم باید پیام رسان داخلی راه اندازی شود و این تصور غلطی است که به نسبت داشتن پیام رسان داخلی، پیام رسان‌های خارجی محدود یا بسته می‌شوند.

به گزارش اکوپل نیوز، ابوالحسن فیروزآبادی روز دوشنبه در منطقه ویژه اقتصادی پارس افزود: امروز باید مطالبه رسانه‌ها از دولت این باشد که پیام رسان داخلی و اپوراتور خدمات رسان در کشور راه اندازی شود.

وی در رابطه با شبکه اجتماعی شاد گفت: نظام آموزشی مجازی نوعی کمک آموزشی به شمار می‌رود و هرگز جایگزین آموزش حضوری که به همراه تربیت و تقویت روابط و رشد اجتماعی است، نخواهد شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی: فیلتر درمان مقطعی است/ اینستاگرام فیلتر نمی‌شود

فیروزآبادی با اشاره به فضای مجازی کنونی کشور اضافه کرد: در فضای مجازی اخبار خلاف واقع زیادی منتشر می‌شود و مسئولیت‌ها در بازنشر این اخبار در این فضا مشخص نیست.

وی ورود بخش خصوصی قدرتمند به حوزه پیام رسان را ضروری دانست و گفت: بخش خصوصی قدرتمند که صاحب تکنولوژی است به دلیل اینکه کار سنگین و هزینه بالایی دارد، به این بخش ورود نکرده و می‌طلبد این بخش با همتی بالا وارد این عرصه شود.

فیروزآبادی افزود: ما به دنبال پیام رسان داخلی هستیم که بتواند ظرفیت ۵۰ میلیون نفر را پاسخ دهد و این به معنای بستن اینستاگرام نیست.

وی ادامه داد: فضای مجازی وسیع‌تر از از رسانه و دارای ظرفیت بالایی است و مهمترین رویکرد، دیدگاه شورای عالی مجازی نگاه توسعه ایمنی به این فضا است.

فیروزآبادی اضافه کرد: فیلتر درمان مقطعی است و اگر دردی وجود دارد باید نسبت به درمان آن اقدام شود.

وی اضافه کرد: در شبکه ملی اطلاعات هرچند در بعضی جا‌ها ناموفق بوده ایم، اما در بخش ترویج خدمات، بازار اپلیکیشن، خرید بلیط هواپیما و قطار، فروش کالا و امور بانکی موفقیت‌هایی به دست آورده ایم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر