کد خبر: ۹۴۰۵
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
رتبه‌های برتر گروه‌های پنج گانه آزمایشی بورسیه و حمایت مالی می‌شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رتبه‌های برتر گروه‌های پنج گانه آزمایشی بورسیه و حمایت مالی می‌شوند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی زلفی گل عصر دوشنبه در حاشیه دیدار با هیات رئیسه دانشگاه گیلان و روسای دانشگاه‌های استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاری را در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع کرده ایم که بر اساس آن، ١٠٠ نفر رتبه برتر گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی و ۵۰ نفر برتر هنر و زبان‌های خارجی از سوی بنیاد ملی نخبگان بورسیه و حمایت مالی می‌شوند.

وزیر علوم: رتبه‌های برتر کنکور حمایت می‌شوند

وی با بیان اینکه المپیادی‌های دارای مدال طلا، نقره و برنز نیز بورسیه می‌شوند، افزود: همچنین علاوه بر این حمایت ها، بعد از فارغ التحصیلی نیز بر اساس آیین نامه عضو هیات علمی دانشگاه‌ها می‌شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تشکیل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با حضور رییس جمهور به عنوان رییس این شورا اظهار داشت: قرار شد طرحی برای نگهداشت نخبگان و مهاجرت معکوس آنان ارایه شود.

زلفی گل در نشست هیات رئیسه دانشگاه گیلان و روسای دانشگاه‌های استان در این داشگاه همچنین با اشاره به نگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه مهارت محوری گفت: در برنامه توسعه هفتم، دامنه فعالیت دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای کشور باید گسترده‌تر شود.

وی به مشکلات جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: برای دانشگاه‌های غیردولتی شیوه‌ای نوین به کارگیری از جمله جذب یک روز در هفته و متناسب با نیاز دانشگاه در دستور کار قرار گیرد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر