کد خبر: ۹۵۵۹
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
معاون اجتماعی قوه قضاییه:
در حوزه‌های اقتصادی بحث تورم، گرانی، کاهش ارزش پول ملی و سایر مسائل اقتصادی مشکلاتی را برای دولت و جامعه فراهم می‌کند که اگر به موقع برای آن اقدامی صورت نگیرد می‌تواند منجر به بحران شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رییس سازمان مدیریت بحران کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اکوپل نیوز؛ اصغر جهانگیر در این مراسم گفت: خواستار این هستیم تفاهم‌نامه مشترک میان معاونت اجتماعی و پیشگیری و سازمان مدیریت بحران کشور زمینه ایجاد امنیت، آسایس و رفاه مردم را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: بحث بحران یک بحث صفر و یک نیست بلکه در هر جامعه‌ای و مقاطع مختلف با درجاتی از بحران روبرو هستیم. اگر کنکاشی داشته باشیم می‌بینیم در حوزه‌های اقتصادی بحث تورم، گرانی، کاهش ارزش پول ملی و سایر مسائل اقتصادی مشکلاتی را برای دولت و جامعه فراهم می‌کند که اگر به موقع برای آن اقدامی صورت نگیرد می‌تواند منجر به بحران شود.

اگر برای مشکلات اقتصادی جامعه اقدامی نشود می‌تواند منجر به بحران شود

جهانگیر افزود: در حوزه اجتماعی، آسیب‌ها اگر به درستی رصد نشود و اقدامات موثری برایشان عملیاتی نشود این آسیب‌ها می‌تواند منجر به بحران شود. بیکاری روز افزون، آسیب‌های خانواده، طلاق، اعتیاد، فقر، گسترش حاشیه نشینی و ... اگر به موقع برنامه‌های پیشگیرانه طراحی نشود می‌تواند به بحران تبدیل شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به معضلات گسترش حاشیه نشینی بیان کرد: در مقوله حاشیه نشینی امروز علاوه به اینکه بحث مهاجرت بی رویه را دامن زده و توازن را از نظر توسعه شهری و روستایی را برهم زده، سهم بسیار بالایی در جرائم و افزایش آسیب‌ها را برعهده گرفته؛ تا جایی که امروز نا امن‌ترین مکان‌ها از نظر اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و امنیتی مناطق حاشیه نشین هستند.

وی افزود: بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و سایر بحران‌ها در مناطق حاشیه‌ای می‌تواند نسبت به سایر مناطق خطرات بسیار سنگین و فاجعه آمیزتری را به همراه داشته باشد.

جهانگیر ضمن اشاره به تهاجمات فرهنگی و بحران‌های ناشی از آن گفت: در حوزه فرهنگی خرده فرهنگ‌های حاکم در جامعه را مشاهده می‌کنیم که به هیچ عنوان با سبک و سیاق فرهنگ اسلامی و ایرانی سازگاری ندارد که بخشی از آن بر اثر نفوذ فضای مجازی و جریان‌های سکولار غربی به جوامع شرقی و اسلامی و برخی هم که ناشی از اهمال و کم کاری در حوزه‌های داخلی است؛ بطوری که نوعی علائم یک بحران فرهنگی را در جامعه احساس می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه سیاسی نیز جامعه بر اساس مردم سالاری دینی بنا شده و از ابتدای پیروزی انقلاب دشمن برای جداسازی مردم از انقلاب تلاش کرده است.

جهانگیر راه‌های نفوذ دشمن و ایجاد بحران سیاسی را تشریح کرد و گفت: رمز پیروزی انقلاب در حمایت‌ها و همراهی‌های همه جانبه مردم نهفته بوده است. پس یکی از روش‌های دشمن برای دلسرد کردن مردم نفوذ در حوزه سیاسی است؛ برای اینکه به مردم القا کند که نقشی در ایفای اداره کشور و جامعه ندارند.

بحران‌های حوزه اجتماعی اقتصادی فرهنگی و سیاسی حوزه‌های در هم تنیده‌ای است که بر هم به شدت تاثیرگذار هستند؛ و بحران‌های احتمالی ناشی از تاثیر متقابل این‌ها بر همدیگر است.

ما درگیر دو بخش هستیم. یک بخش بحران‌های احتمالی و طبیعی و یک بخش بحران‌های خودساخته بحران‌های خودساخته ناشی از سوءمدیریت‌های داخلی است بحران‌های دیگر ساخته ناشی از تلاش دشمن برای ایجاد بحران در امنیت کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر