کد خبر: ۹۵۶۷
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
پیش‌بینی اسرائیل این است که تهران و قدرت‌های جهانی تا پیش از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر ۲۰۲۲ بر سر احیای برجام توافق نمی‌کنند.

یک مقام اسرائیلی با اشاره «ناامیدی» سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران گفت که پیش‌بینی اسرائیل این است که تهران و قدرت‌های جهانی تا پیش از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر ۲۰۲۲ بر سر احیای برجام توافق نمی‌کنند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز؛ این مقام اسرائیلی که به‌شرط فاش نشدن هویتش گفت که ایران قصد ندارد بدون دریافت «امتیازات اضافی» از غرب به تعهدات خود در برجام بازگردد.

بریتانیا، فرانسه و آلمان، سه قدرت اروپایی عضو برجام روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند «در حالی که ما به توافق احیای برجام نزدیک می‌شدیم، ایران موضوعات غیرمرتبطی را پیش کشیده است.»

یک مقام اسرائیلی: برجام پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا احیا نمی‌شود

آن‌ها در بیانیه خود با اشاره به خواسته ایران برای «بسته‌شدن پرونده پادمانی»، اعلام کردند که تردید‌های جدی در مورد نیات ایران دارند.

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل روز یک‌شنبه از این سه کشور اروپایی به دلیل «موضع‌گیری صریحشان» در برابر برنامه هسته‌ای ایران قدردانی کرد.

او با تأکید بر اینکه «پرونده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسته نخواهد شد»، گفت که قرارداد احیای برجام در آستانه امضا نیست.

آقای لاپید با بیان اینکه «اسرائیل فعالیت دیپلماتیک موفقی برای جلوگیری از قرارداد هسته‌ای و لغو تحریم‌ها علیه تهران دارد»، گفت که «راه طولانی است، اما علایم دلگرم‌کننده‌ای وجود دارد.»

نخست وزیر اسرائیل روز یک‌شنبه برای دیدار با اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان به این کشور سفر کرد تا در مورد موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران با او گفتگو کند.

لاپید هدف از دیدار با آقای شولتس را ایجاد «هماهنگی» درباره برنامه هسته‌ای ایران و «جمع‌بندی» آخرین مسائل بر اساس تفاهم‌نامه مشترک همکاری استراتژیک، امنیتی و اقتصادی میان اسرائیل و آلمان اعلام کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر