کد خبر: ۹۵۷۱
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
فرآیند سیاست وزارت جهاد کشاورزی این است عدد عوارض بر صادرات محصولات جالیزی به اندازه‌ای تعیین شود که جذابیت تولید مازاد بر نیاز داخلی از بین برود.

معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تعرفه صادرات محصولات جالیزی را با هدف کاستن از جذابیت صادراتی این محصولات به زودی اعلام می‌کند.

به گزارش اکوپل نیوز، در حالیکه کمتر از ۱۰ روز به اعلام تعرفه برای صادرات محصولات جالیزی مانده است تا جذابیت کمتری برای کشاورزان داشته باشد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت عدد تعرفه نهایی نشده است، اما معاونت بازرگانی مشغول محاسبات است تا در مهلت قانونی اعلام شود.

قربانی افزود: فرآیند سیاست وزارت جهاد کشاورزی این است عدد عوارض بر صادرات محصولات جالیزی به اندازه‌ای تعیین شود که جذابیت تولید مازاد بر نیاز داخلی از بین برود.

تعرفه صادرات محصولات جالیزی به زودی اعلام می‌شود

پس از اینکه وزیر جهاد کشاورزی مصوبه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی را در باره قیمت خرید تضمینی کلزا، سویا و چغندر قند وسیاست‌های حمایتی دولت را در این زمینه اعلام کرد، قربانی گفت: خرید تضمینی قیمت محصولات اساسی بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری برای هر کیلو گرم دانه کلزا ۲۲ هزارتومان، سویا ۲۲۵۰۰ تومان، چغندر قند بهاره ۱۸۷۰ تومان و چغندر قند پاییزه به ازای هر کیلوگرم ۱۸۰۵ تومان تعیین شده است.

به گفته قربانی سال گذشته قیمت تضمینی دانه کلزا و سویا ۱۵ هزار تومان بود.

قربانی تصریح کرد کشاورزان اطلاع دارند که قیمت کلزا به جهت اینکه هم کاشت با گندم هست در سال‌های گذشته تناسب قیمتی با گندم داشته، یعنی همیشه قیمت کلزا یک وهشت دهم تا دوبرابر قیمت گندم بوده است که امسال هم همین رویه مورد توجه شورای قیمت گذای قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود در کنار قیمت تضمینی که اعلام کردیم برای کلزا به ازای هر کیلو گرم حدود دو هزارتومان یارانه کشت برای تامین بخشی از هزینه‌های کود و بذر در نظر گرفته می‌شود.

گزارش خطا
برچسب ها: تعرفه صادرات
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر