کد خبر: ۹۶۱۶
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
امروز با سکوت طراحی شده دشمن و نیز تلاش مذبوحانه آن‌ها برای مقابله با این حماسه باعظمت مواجه هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به تلاش دشمن برای بایکوت رسانه‌ای حماسه اربعین گفت: امروز با سکوت طراحی‌ شده دشمن و نیز تلاش مذبوحانه آن‌ها برای مقابله با این حماسه باعظمت مواجه هستیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم شعرخوانی اربعین حسینی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران و هنرمندان شامگاه گذشته به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین در کربلای معلی برگزار شد.

وزیر فرهنگ: دشمن تلاش می کند تا حماسه اربعین را بایکوت رسانه‌ای کند

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم ضمن قدردانی از مهمان نوازی ملت عراق گفت: ملت عراق مانند همیشه با همه توان از زوار حماسه اربعین حسینی پذیرایی کردند و انصافا در مسیر خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) از هیچ اقدامی دریغ نکردند که این مسئله با توجه به شرایطی که در منطقه با آن روبرو هستیم، اتفاقی بی نظیر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با مفهوم و پیام حماسه بزرگ اربعین گفت: امروز با یک سکوت طراحی شده و حتی تلاش برای مقابله با این عظمت مواجه هستیم، در این حماسه بزرگ، مهمان و میزبان در خدمت به زائران از یکدیگر سبقت می‌گیرند، میزبان همه دارایی اش را در طبق اخلاص گذاشته، پیر و جوان و کودک و... همه در خدمت زائران هستند.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: این همایش بی نظیر چند ده میلیونی هر ساله در این سرزمین اتفاق می‌افتد، اینجا تنها کمیت مطرح نیست، اتفاقا عظمت اربعین در کیفیتش است، بطوری که قلم از روایت عظمت این حماسه بزرگ قاصر است.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم حضور زوار ایرانی در راهپیمایی اربعین طی دو سال گذشته به دلیل کرونا گفت: امسال پس از مدت‌ها عاشقان اهل بیت (ع) حماسه آفرینی کردند و برگ درخشان دیگری را در تاریخ محبت به اهل بیت (ع) رقم زدند و امیدواریم در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی بهتر شاهد رشد این مسیر خواهیم بود.

اسماعیلی همچنین در پایان گفت: به نمایندگی از دولت و ملت ایران و شخص رئیس جمهور از ملت و دولت عراق بابت زحمات، گذشت و ایثارشان در خدمت به زائران اربعین حسینی قدردانی می‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر