کد خبر: ۹۸۱۷
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
در مراسم اربعین حسینی امسال ۶۰۰ هزار سرم برای درمان زائران بیمار مصرف شد.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران درباره خدمات این جمعیت به زائران حسینی، گفت: در مراسم اربعین حسینی امسال ۶۰۰ هزار سرم برای درمان زائران بیمار مصرف شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از جمعیت هلال‌ احمر، پیرحسین کولیوند با اشاره به حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر از کشور‌های مختلف در مراسم راهپیمایی اربعین گفت: برای یک امدادگر فرقی ندارد که زائری که در مراسم پیاده‌‏روی اربعین به او مراجعه کرده، از کدام کشور است، او حتی نمی‌پرسد که زائر اهل کدام کشور، دین و آیین است و مهم ارائه خدمات به اوست.

وی افزود: در اربعین امسال به ستاد مرکزی اربعین اعلام شد که هلال‌احمر هیچ مبلغی برای ارائه خدمات به زائران دریافت نمی‌کند چراکه ارائه خدمات به همه زائران، اعم از افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و یا نکرده‎‌اند انجام می‌شود؛ به اضافه اینکه، برکت هزینه‌ای که در راه امام حسین (ع) و برای خدمت به زائران خرج می‌شود، چندین برابر دوباره برمی‌گردد.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر: ۶۰۰ هزار سرم در مراسم اربعین مصرف شد

رئیس جمعیت هلال ‌‎احمر در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره میزان مصرف دارو و سرم‌ها در مراسم پیاده روی اربعین گفت: از حدود ۳۰۰ تن داروی ارسالی به عراق و ۲ میلیون سرمی که از کشور عراق خریداری شده است، ۶۰۰ هزار سرم در مراسم اربعین مصرف شد و میزان سرم باقی‌مانده نیز در بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر ایران در نجف باقی ماند تا به مصرف مراجعه‌کنندگان برسد.

کولیوند در ادامه اظهار کرد: برگزاری مراسم امسال آسیب‌شناسی شده است و از همین حالا که مراسم به پایان رسیده است، جلساتی با جمعیت هلال‌احمر عراق، حشدالشعبی، وزارت بهداشت و درمان کشور عراق و سفارت ایران برگزار می‌شود تا مشکلات احتمالی حل و فصل شوند.

وی ادامه داد: لازم است جمعیت‌های ملی دیگر کشور‌ها هم در مراسم اربعین فعال شوند، چراکه زائران از کشور‌های دیگر از جمله افغانستان، ترکیه و پاکستان حضور دارند و لازم است که از آن‌ها هم دعوت شود تا هم شکوه امدادرسانی جمعیت هلال‌ احمر کشور ایران به زائران را ببینند و هم این که با ارائه خدمات به زائران در این وسعت آشنا شوند.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر عنوان کرد: برای ایجاد سلامت زائران لازم است که بهداشت موکب‌داران کشور‌های عراق که میزبان اصلی هستند هم رعایت شود. امسال گروه بهداشت محیط ایران، مجوز حضور در موکب‌های عراق را داشتند و بر سلامت غذا‌ها و ارائه خدمات در این موکب‌ها نظارت کردند. در همین راستا میزان زیادی مواد غذایی فاسدشده، امحا شد تا توجه به سلامتی زائران به اوج خود برسد.

کولیوند اضافه کرد: امسال به همه موکب‌داران ایرانی آموزش‌های مربوط به سلامت زائران ارائه شد و به تعدادی از موکب‌داران کشور عراق هم آموزش داده شد، اما لازم است که آموزش برقراری سلامتی به همه موکب‌‎داران ارائه شود. به اضافه این که با توجه به این که مراسم پیاده‌روی اربعین هر سال برگزار می‌شود برنامه‌ریزی جمعیت هلال‌احمر کشور است که برای ارائه خدمات بهتر به زائران بنای سازه‎ای احداث شود تا ارائه خدمات درمانی و محافظتی با نظم بهتری اتفاق بی‌افتد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر