کد خبر: ۹۸۸۲
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۶
پارلمان اروپا قانونی را تصویب کرد که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را موظف می‌کند نسبت به یکسان سازی شارژر‌های موبایل، تبلت و دوربین‌ها اقدام کنند.

پارلمان اروپا روز سه شنبه ۴ اکتبر قانونی را تصویب کرد که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را موظف می‌کند نسبت به یکسان سازی شارژر‌های موبایل، تبلت و دوربین‌ها اقدام کنند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز؛ بدین ترتیب لازم نیست مردم مقیم ۲۷ کشور عضو برای هر وسیله خود شارژر مجزا داشته باشند و می‌توانند با یک شارژر واحد نیاز خود را مرتفع کنند. این مقررات که از سال ۲۰۲۴ اجرایی می‌شود بیش از همه شرکت اپل، سازنده گوشی‌های آیفون را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پارلمان اروپا با هدف کاهش مصرف الکترونیکی و در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده با ۶۰۲ رای موافق به این مصوبه را‌ی داد. تنها ۱۳ نماینده با این طرح مخالفت کردند. ۸ نفر هم در رای گیری شرکت نکردند.

شارژر واحد با رای پارلمان اروپا در کشور‌های عضو اتحادیه اجباری شد

از آخر سال ۲۰۲۴ تمامی گوشی‌های موبابل، تبلت و دوربین‌های عکاسی باید مجهز به خروجی یو اس بی شارژر از مدل C باشند. از سال ۲۰۲۶ این مقررات شامل حال لپ تاپ‌ها هم می‌شود.

نهاد‌های اروپایی پیش‌تر به یو اس بی‌های ویژه سیستم اندروید به‌عنوان استاندارد واحد اروپا رای داده بودند و بنابراین شرکت اپل باید نسبت به سازگار کردن شارژر‌های تولیداتش با استاندارد اروپایی اقدامات لازم را انجام دهد.

البته با توجه به اینکه مصوبه جدید شامل کتاب‌های الکترونیکی، هدفون و فن آوری‌های مشابه می‌شود شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و هواوی هم احتمالا محبور به اعمال اصلاحاتی در شارژر‌های تولیدی خود خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر