کد خبر: ۹۹۳۵
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
میزان کل حجم آب در مخازن سد‌های کشور نزدیک به ۱۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته بدون تغییر بوده است.

آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد با سپری شدن ۱۶ روز از سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ تا روز ۱۶) میزان کل حجم آب در مخازن سد‌های کشور نزدیک به ۱۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته بدون تغییر بوده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از از وزارت نیرو، «فیروز قاسم‌زاده» مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور در این زمینه گفت: بررسی وضعیت ورودی سد‌های کشور نشان می‌دهد که ورودی به مخازن در سال آبی جاری به ۳۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۷ درصد کاهش دارد.

حجم آب سد‌های کشور به ۱۸.۵ میلیارد مترمکعب رسید

وی خاطرنشان‌ کرد: میزان پُرشدگی سد زاینده‌رود در استان اصفهان، سد‌های استان تهران، سد‌های استان خوزستان و سد‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۱۲ درصد، ۲۰ درصد، ۴۴ درصد و ۳۱ درصد است.

با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر کم‌بارشی فصل پاییز ۱۴۰۱ و به‌تبع آن کاهش ورودی‌ها به مخازن سدها، صرفه‌جویی در مصرف آب امری ضروری است.

گزارش خطا
برچسب ها: آب سد
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر