کد خبر: ۱۰۲۳۸
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
تیم ملی برزیل جمعه شب در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل کرواسی متوقف شد و از راهیابی به نیمه نهایی باز ماند.

تیم ملی برزیل جمعه شب در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل کرواسی متوقف شد و از راهیابی به نیمه نهایی باز ماند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز؛ در دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات نیز آرژانتین با از پیش رو برداشتن تیم ملی هلند پا به مرحله بعد گذاشت تا برای رسیدن به فینال با کرواسی روبرو شود.

«سلسائو تمام انرژی‌اش را برای رقص سامبو مقابل کره به هدر داده بود»

پرافتخارترین تیم تاریخ مسابقات جام جهانی فوتبال که کارشناسان بیشترین بخت را برای قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها برایش قائل بودند، در کمال شگفتی نتیجه این دیدار را در ضربات پنالتی به کروات‌هایِ فوتبال بَلَد واگذار کرد.

وداع برزیل با جام جهانی قطر

تیته، سرمربی برزیل که با رقص سامبا به همراه شاگردانش در جریان پیروزی پر گلِ سلسائو مقابل کره جنوبی انتقاد‌های زیادی را متوجه خود کرده بود، هرگز تصور نمی‌کرد در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کرواسی با جام وداع کند.

روی کین، ستاره سابق فوتبال بریتانیا پس از این دیدار گفت که از حذف برزیل در این مسابقه متعحب نشده، زیرا به گفته او سلسائو تمام انرژی خود را برای رقصیدن مقابل کره جنوبی هدر داده بود.

کرواسی که با این پیروزی شگفت‌انگیز نخستین تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی مسابقات جام جهانی قطر لقب گرفت، پیش‌تر در مرحله یک هشتم به زحمت و با ضربات پنالتی از سد ژاپن، پدیده آسیایی این دوره از رقابت‌ها گذشته بود.

کروات‌ها که در دور پیشین این مسابقات در روسیه به عنوان نایب قهرمانی دست یافته بودند، در پایان این دیدار که به ضربات پنالتی منتهی شد با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل تیم پرستاره برزیل به پیروزی دست یافتند.

این دیدار در وقت‌های قانونی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. برزیل در وقت‌های اضافه و دقیقه ۱۰۵ از روی نبوغ فوق ستاره خود نیمار به گل برتری دست یافت.

این هفتاد و هفتمین گل نیمار برای تیم ملی کشورش بود که شماره ۱۰ جادویی سلسائو را در کنار پله به عنوان به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی برزیل در اختیار داد.

کروات‌ها پس از دریافت این گل به تلاش برای بازگشت به مسابقه و عوض کردن نتیجه ادامه دادند و در دقیقه ۱۱۶ در انتهای حرکتی که از کاپیتان خود لوکا مودریچ آغاز شده بود، توسط برونو پتکوویچ موفق شدند دروازه حریف را باز کنند.

در ضربات پنالتی کروات‌ها هر چهار ضربه خود را به گل تبدیل کردند، اما در آنسو، رودریگو و مارکینیوس در تیم ملی برزیل نتوانستند دروازه تیم ملی کرواسی را باز کنند.

تیم ملی کرواسی که پیش‌تر در یک هشتم نهایی نیز با ضربات پنالتی بر ژاپن غلبه کرده بود، به همین روش از سد برزیل گذشت تا در نیمه نهایی به مصاف برنده آرژاتین برود.
پیروزی آلبی سلسته مقابل نارنجی‌ها

تیم ملی آرژانتین در دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با غلبه بر هلند به نیمه نهایی راه یافت.

آلبی‌سلسته که سرمست از حذف رقیب سنتی و همیشگی خود در آمریکای لاتین مقابل کرواسی پا به میدان گذاشته بود با از پیش رو برداشتن لاله‌های نارنجی دوچندان خوشبخت شد.

این مسابقه می‌توانست برای لوئیس فن‌خان که سال ۲۰۱۴ در نیمه نهایی با تیم ملی هلند مقابل آرژانتین شکست خورده و حذف شده بود دیداری انتقامی باشد، اما دو ضربه پنالتی ناقص از سوی ویرجیل فن‌دایک و استوین برهویس کافی بود تا رویای بزرگ سرمربی نارنجی‌پوشان به کلی بر باد رود.

نیمه نخست این مسابقه با تک گل مولینا که از روی نفوذ و پاس عمقی زیبای لیونل مسی به دست آمد به سود آرژانتین به پایان رسید.

در نیمه دوم آرژانتینی‌ها از روی یک پنالتی مشکوک در دقیقه ۷۰ با گل لیونل مسی ۲ بر صفر از حریف پیش افتادند، اما این دو گل برای برتری نهایی آن‌ها در این مسابقه کافی نبود.

هلند که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت فشار را بر دروازه آرژانتین مضاعف کرد و در دقیقه ۸۳ توسط وگهورست یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.

لیونل مسی و یارانش که تا ثانیه‌های آخر وقت‌های تلف شده در نیمه دوم ۲ بر ۱ از حریف پیش بودند در دقیقه ۱۱۰ از روی یک ضربه ایستگاهی برنامه ریزی شده و ضربه تماشایی وگهورست دروازه خود را باز شده دیدند.

نتیجه این مسابقه در پایان وقت‌های اضافه با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و در نهایت تیم ملی آرژانتین موفق شد ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی حریف خود را شکست دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر