کد خبر: ۱۰۸۱۳
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
همه تلاش ما این است که برای همه متقاضیان حوزه فرهنگ و هنر در سراسر کشور تامین زمین شده و تمامی ۵۰۰۰ نفر به زودی صاحب خانه شده و حلاوت آن شامل همه متقاضیان شود.

مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از تایید صلاحیت بیش از پنج هزار نفر از متقاضیان مسکن شهر هنر خبر داد و گفت: در ساخت شهرک هنر از جلوه‌های معماری ایرانی و اسلامی استفاده خواهد شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید مجید پوراحمدی درباره آغاز پروژه شهرک هنر شهرک هنر گفت: روز گذشته یک اتفاق بسیار مهمی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت و آن کلنگ زنی و شروع عملیات احداث شهرک هنر بود که یکی از پروژه‌های بسیار مهم و شاخص وزارتخانه در دوره آقای اسماعیلی است.

وی با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ از ابتدای شروع فعالیت در وزارتخانه و در برنامه‌های خود تأکید ویژه‌ای بر این موضوع داشته و همواره پیگیر این امر بوده است، افزود: برای تحقق این موضوع تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد و طبق این تفاهم‌نامه ما اسامی تمامی اعضای صندوق اعتباری را که بیش از ۱۰۰هزار نفر بودند را به وزارت راه و شهرسازی ارسال کردیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: ۵ هزار هنرمند بزودی صاحب خانه می‌شوند

پوراحمدی تصریح کرد: این کار در جهت تعیین تکلیف و تامین یکی از درخواست بزرگ و همیشگی جامعه فرهنگ، هنر و رسانه کشور که همان تامین مسکن بود انجام شد.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه پس از ثبت معرفی شدگان در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام از متقاضیان شروع شد، افزود: بیش از ۸۲۰۰ نفر ثبت نام کردند، در بررسی‌هایی که بر اساس شاخص‌های وزارت راه برمبنای طرح نهضت ملی مسکن انجام شد بیش از ۵۰۰۰ نفرشان تایید صلاحیت و مشمول برای انجام پروژه نهضت ملی مسکن شدند.

وی ادامه داد: از این ۵۰۰۰ نفر متقاضی که از سراسر کشور هستند، حدود ۴۵۳ نفر خبرنگار، بیش ۱۵۹۰ نفر در حوزه سینما و تئاتر، ۷۱۷ نفر نویسنده، ۳۵۵ نفر فعال قرآنی و ۱۶۶۶ نفر در حوزه موسیقی و تجسمی فعال هستند.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۰۰ نفر از متقاضیان ساکن تهران و دارای مسکن استیجاری هستند گفت: با توجه به مذاکرات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت راه و شهرسازی، قطعه زمین بسیار مناسبی در شهر پرند تامین شد، این تاکید را باید داشته باشیم که در طرح نهضت ملی مسکن اخیرأ به دلیل محدویت زمین در شهر پرند متقاضیان جدید امکان استفاده از زمین و مسکن را نداشته‌اند، لذا در یک اقدام مهم وزارت راه یک سایت جدید را در فاز صفر شهر پرند که از نقاط بسیار خوب پرند هست، جهت احداث شهرک هنر مهیا کرد.

وی افزود: براساس مصوبه شورای عالی مسکن نام این سایت شهرک هنر تعیین شد و همه کالبد‌ها و معماری شهری این شهرک براساس معماری اسلامی ایران تعریف شده است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تعریف پروژه هزار واحدی در گام و فاز اول گفت: در این فاز همه فعالان فرهنگ و هنری که صاحب بیش از یک فرزند بودند انتخاب شدند که قریب ۵۷۰ نفر بوده که حدود ۶۷ نفر خبرنگار، ۲۳۲ نفر حوزه سینما و تئاتر، نزدیک ۷۲ نفر نویسنده، بیش از ۴۹ نفر فعال قرآنی و مابقی بیش از ۱۵۹ نفر در حوزه موسیقی و تجسمی فعال هستند که با حضور در صندوق اعتباری هنر و انجام تمامی مراحل اداری بدون نیاز به حضور در شهر پرند و پرداخت هزینه، پرونده خود را تکمیل کردند.

وی با اشاره به انتخاب پیمانکار از میان پیماکاران برجسته کشور افزود: مدیریت شهر پرند همکاری گسترده و ویژه‌ای داشتند، امیدواریم که این پروژه با تاکید وزارت راه و مدیریت شرکت مادر تخصصی شهر‌های جدید در کمتر از دوسال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این شهرک یک سایت ۱۱ هزار واحدی است و با تاکیدات مهم وزیر فرهنگ مبنی بر استفاده از جلوه‌های معماری ایرانی و اسلامی در ساخت پروژه شکل گرفته است، افزود: همچنین کالبد‌های حوزه فرهنگ و هنر مثل اماکن فرهنگی، هنری جهت تامین نیاز‌های این شهرک در نظر گرفته خواهد شد.

پوراحمدی با اشاره بر اینکه موضوع مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های هر فردی است و بیش از ۴۰ درصد از اهمیت سبد خانوار متعلق به مسکن است تاکید کرد: همه تلاش ما این است که برای همه متقاضیان حوزه فرهنگ و هنر در سراسر کشور تامین زمین شده و تمامی ۵۰۰۰ نفر به زودی صاحب خانه شده و حلاوت آن شامل همه متقاضیان شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر