کد خبر: ۱۰۸۳۷
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
رضا کیانیان نوشت: هنر و هنرمند را نمی‌توان با دیکته کردن از بالا تعیین کرد! قاعدتن وزارت ارشاد می‌بایست با هنرمندان و وزارت‌خانه‌های دیگر و ارگان‌های موجود وارد «گفتگو» شود تا مشکل را حل کند.

رضا کیانیان نوشت: این هنرمندان سرمایه‌های ملی هر کشوری هستند. آیا «سرمایه سوزی» برای کشور ما کار صحیحی‌ست؟ به جای تعامل با این هنرمندان «تیغ کشیدن» و «بریدن رشته گفتگو» صحیح است؟

واکنش رضا کیانیان به فهرست بازیگران زن ممنوع‌الکار سینما

به گزارش اکوپل نیوز؛ رضا کیانیان بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون هم با انتشار یک پست نسبت به این تصمیمات واکنش نشان داد و نوشت:

«آیا بر طبق قانون اساسی، کسی یا وزارتخانه‌ای می‌تواند بدون «حکم قطعی قضایی» حق کار کردن را از فردی بگیرد؟ تا آن جا که من می‌دانم، طبق قانون اساسی فقط دستگاه قضایی می‌تواند چنین حکمی بدهد. من از آقای اژه‌ای می‌پرسم. آیا دستگاه قضا چنین حکمی صادر کرده است؟ چون کار کردن حق طبیعی هر کسی ست. این همکاران من بیشتر‌شان ستاره‌ای هستند در آسمان هنر ایران. سال‌ها زمان لازم است که ستاره دیگر در این حد و اندازه طلوع کند. آیا به نکته فکر شده؟

این هنرمندان سرمایه‌های ملی هر کشوری هستند. آیا «سرمایه سوزی» برای کشور ما کار صحیحی‌ست؟ به جای تعامل با این هنرمندان «تیغ کشیدن» و «بریدن رشته گفتگو» صحیح است؟ کار وزارت ارشاد پشتیبانی از هنر و هنرمندان است. قدر و اندازه‌ی هنرمند را مردم مشخص می‌کنند.

هنر و هنرمند را نمی‌توان با دیکته کردن از بالا تعیین کرد! قاعدتن وزارت ارشاد می‌بایست با هنرمندان و وزارت‌خانه‌های دیگر و ارگان‌های موجود وارد «گفتگو» شود تا مشکل را حل کند. آیا وزارت ارشاد به وظایف تعریف شده‌اش عمل کرده است؟»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر