کد خبر: ۱۱۵
۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴
دریاکناری با بیان اینکه ما حتماً ستاد طواف را در سال ۱۴۰۰، هوشمند خواهیم کرد خبر از تولید دو نرم‌افزار با کمترین هزینه در بدنه سازمان تبلیغات داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر دریاکناری «مسئول ستاد طراحی و اقدام فرهنگی» سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان با اشاره به وظایف و فعالیت‌های ستاد طواف اظهار داشت: «ستاد طواف» مخفف طراحی و اقدام فرهنگی است که زیرمجموعه معاونت فرهنگی و امور تبلیغ است لذا ستاد طواف شامل سه گروه «طراحی و برنامه‌ریزی»، گروه «راهبری عملیات» و گروه «رصد و پایش» است که در عملیات‌های مختلف در ارتباط هستند.

به گزارش اکوپل نیوز، دریاکناری بابیان اینکه مدیرت کلان عملیات‌ها و دبیری آن بر عهده کارگروه راهبری عملیات است گفت: اولین عملیات در سال ۱۴۰۰، «عملیات رمضان» تحت عنوان فصل بندگی بود که فرماندهی آن بر عهده رئیس سازمان دارالقرآن و دبیری آن نیز بر عهده گروه راهبری عملیات بود.

ستاد طواف

حجت‌الاسلام دریاکناری خبر داد مدیریت کلان کارگروه‌های شانزده‌گانه در عملیات‌های مختلف بر عهده «راهبری عملیات» است که قبل از هر عملیاتی؛ بازه زمانی آن عملیات‌ها از این کارگروه‌ها دریافت می‌شود.

وی شناسایی موانع و راهکار‌های برطرف کردن آنان را بر عهده راهبری عملیات دانست تا کارگروه‌های شانزده‌گانه بدون هیچ مشکلی به حرکت‌های خود تا رسیدن مقصد ادامه دهند.

مسئول ستاد طراحی و اقدام فرهنگی (طواف) بابیان اینکه ما در ماه رمضان هفت پویش را راه‌اندازی کردیم یادآور شد: هر عملیاتی دارای شعارو هشتک خاص است و قبل از برگزاری هر عملیاتی این شعار‌ها و هشتک‌ها بررسی، تصویب و تولید می‌شود تا وظایف کارگروه‌ها مشخص شود و درنهایت، تجمیع تمامی این گزارش‌ها، تقدیم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی می‌شود.

به گفته وی، برنامه‌ریزی برای هر عملیاتی، دو ماه قبل از عملیات شروع و جلسات منظمی برای شکل‌گیری آن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دریاکناری از پیشنهاد خود برای نام‌گذاری عملیات محرم به نام «فصل حماسه و بیداری» خبر داد و افزود: با توجه به اینکه نام عملیات ماه رمضان «فصل بندگی» گذاشته‌شده بود. من نام عملیات ماه محرم را فصل حماسه و بیداری پیشنهاد کردم که اگر تصویب بشود به لحاظ مفهومی با فصل بندگی نیز مطابقت خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما در ماه رمضان و در عملیات «فصل بندگی»، سامانه‌ای ایجاد کردیم و به ۴۰۰ شهرستان اعلام کردیم تا دیگر گزارش‌های ماه رمضان خود را به‌صورت کاربرگ ارائه ندهند که نیازمند حضور در محل کار و نشستن در پشت سیستم باشد بلکه با گوشی، تبلت و لب تاپ و درهر جایی که هستند این گزارش‌ها را ارائه بدهند. به همین منظور ما شاهد ارائه گزارش‌هایی در ساعت ۱۲ شب یا ۶ صبح که معمولاً زمان اداری نیست بودیم و تلاش کردیم از این به بعد گزارش‌ها به‌صورت الکترونیکی و هوشمند ارائه شود.

وی همچنین خبر داد دبیری طرح و برنامه وثبت توافقات مدیران کل ستادی و مدیران کل استانی که در هفته‌های گذشته در سازمان دارالقرآن گرد هم آمده بودند نیز بر عهده ستاد طواف بوده است.

مسئول ستاد طراحی و اقدام فرهنگی (طواف) بابیان اینکه ما حتماً ستاد طواف را در سال ۱۴۰۰ یک طواف هوشمند خواهیم کرد گفت: بنا داریم در ماه محرم، ارتباط با کارگروه‌های ۱۶ گانه و ارتباط با کل استان‌ها به‌صورت هوشمند باشد و به همین منظور دو نرم‌افزار را با کمترین هزینه در بدنه سازمان تولید خواهیم کرد.

وی همچنین خبر داد فرماندهی عملیات ماه محرم بر عهده اداره تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی است و به همین منظور هر هفته چندین جلسه تا ماه محرم برای ساماندهی عملیات‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دریاکناری ادامه داد: در حال حاضر شعار و هشتکی برای ماه محرم انتخاب‌نشده است هرچند که هنوز هم زود است، چون ما قبل از عملیات محرم، مناسب‌های دیگری همچون غدیرو قربان را نیز در پیش رو داریم.

وی بابیان اینکه اولین جلسه عملیات محرم، اواخر ماه رمضان آغاز شد یادآور شد: خروجی هر عملیاتی در طرح و برنامه؛ سال آینده منعکس می‌شود و ستاد طواف، طرح و برنامه‌ها را با گرفتن خروجی از رصد و پایش و راهبری عملیات، اصلاح می‌کند.

مسئول ستاد طراحی و اقدام فرهنگی «طواف» با اشاره به شیوع ویروس کرونا اذعان کرد: کرونا مانع جدی برای تجمع‌های عمومی و عملیات‌های فرهنگی اجتماعی است و متأسفانه این نوع عملیات‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد. این در حالی است که امسال هم هنوز دستورالعملی به لحاظ وضعیت کرونا برای راهپیمایی اربعین ارائه نشده است. اما با مشخص شدن این دستورالعمل‌ها می‌توان عملیات محرم را بهتر مدیریت و ساماندهی کرد.

وی در پایان گفت: اگر وضعیت کرونا به برکت امام حسین علیهم‌السلام و زدن واکسن به آحاد مردم بهتر شود حتماً شاهد راهپیمایی اربعین پرشورتر از قبل خواهیم بود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر