کد خبر: ۱۹۰۰
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:
سیما، مراسم عزاداری در هیئت‌های حسینی را نسبت به سال قبل، قوی‌تر پوشش داد.

حجت الاسلام حریزاوی عملکرد رسانه ملی در نحوه پوشش عزاداری محرم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: رسانه ملی خلأ حضور مردم در اجتماعات حسینی را به خوبی جبران کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی «قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی» با اشاره به عملکرد رسانه ملی در نحوه پوشش عزاداری دهه اول محرم گفت: صداو سیما در محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و در خلأ اجتماعات حسینی توانست پوشش بسیار خوبی از عزای سرور و سالار شهیدان به نمایش گذارد و ارتقای محسوسی داشت.

وی افزود: سیما علاوه بر پوشش مراسم عزاداری محرم در سراسر کشور در راستای هم‌افزایی، همراه کردن و ترغیب اقشار مختلف مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های ایام ماه محرم تاکنون اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.

رسانه ملی به خوبی خلاء حضور مردم در اجتماعات حسینی را جبران کرد

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله، برگزاری عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بود تا مشکلی برای سلامتی مردم به وجود نیاید که انصافاً رسانه ملی در این میان بیشترین نقش را در تأمین این مهم بر عهده داشت.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی تأکید کرد: دل‌بستگی شدید مردم به سرور و سالار شهیدان (ع) و برپایی هیئت‌های عزاداری سال‌به‌سال افزایش می‌یابد و از شور ویژه‌ای برخوردار است، اما با توجه به اینکه امسال نیز همچون سال گذشته به علت شرایط خاص کرونا با محدودیت‌هایی مواجه بودیم.

رسانه ملی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه دادن اجرای تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه‌ریزی جامعی برای پوشش این مراسم انجام داد و از این محدودیت‌ها فرصت‌های بی‌نظیر و صحنه‌های نوینی خلق کرد که قابل‌تقدیر است.

وی با اشاره به غنی و پربارتر بودن برنامه‌های عزاداری امام حسین (ع) نسبت به سال گذشته گفت: سیما، مراسم عزاداری در هیئت‌های حسینی را نسبت به سال قبل، قوی‌تر پوشش داد و نظم هیئت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم به‌خوبی در هیئت‌های عزاداری نمایش داده شد و رسانه ملی مقتل خوانی، روضه‌خوانی و مصیبت شهادت سرور و سالار شهیدان (ع) را به شکلی که جامعه بتواند با آن همراهی کند به زیبایی به تصویر درآورد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: رسانه ملی به شایستگی توانست با برنامه‌سازی مناسب خود تلاش دشمنان مبنی بر القائات شیوع بیشتر بیماری کرونا براثر برگزاری مراسم عزاداری را خنثی کند و خلأ حضور مردم در اجتماعات حسینی به خاطر شرایط کرونایی و رعایت دستورالعمل‌ها را به‌خوبی پر کند.

وی افزود: در دهه اول محرم توفیق حاصل شد تا در این ایام تولیدات مناسبی برای برنامه «حسینیه ایران» ارائه کنیم. همچنین در برنامه «تکیه» شبکه افق و «زنده‌باد زندگی» شبکه دو سازمان تبلیغات اسلامی سهمی خوبی ایفا کردند و در کل در ۱۰ عنوان برنامه محرمی مشارکت داشتیم.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی ادامه داد: پویش‌هایی که تلویزیون در این ایام با هماهنگی دستگاه‌های دیگر راه‌اندازی کرد و برگزار شد، بسیار ارزشمند بود.

وی تأکید کرد: از آنجایی‌ که فرهنگ‌ سازی و اطلاع‌رسانی درباره چگونگی برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عزاداران حسینی از رسالت‌های رسانه ملی است، باید از هم‌اکنون برای برگزاری مراسم اربعین حسینی برنامه‌سازی شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی افزود: امسال جدای از تصاویر از بین الحرمین و حرم امام حسین (ع) باید برنامه‌سازان با حضور در مواکب و عمود‌های مستقر در عراق، از حال و هوای زوار اباعبدالله الحسین (ع) تصاویر نابی تهیه و منعکس کنند.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه مفهوم عزادار حسین (ع) با موکب‌های حسینی گره‌خورده است اظهار کرد: نباید فرصت ساخت مستند‌های به‌روز را از دست داد و به این اکتفا شود که تولیدات و مستندات بعد از پایان محرم پخش شود بلکه بهتر است این شکوه حضور در همین شب‌های حضور عاشقان به نمایش درآید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تولید فیلم و سریال‌های جدید ویژه ماه محرم در آینده به شایستگی انجام شود به طوری که شاهد تولیدات فاخر و متناسب با ایام محرم باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر