کد خبر: ۱۹۱۴
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
علیرضا زالی:
محدودیت‌های شبانه اثر زیادی در موضوع کنترل بیماری ندارد لذا باید برخی موارد که ایجاد زحمت، هزینه و نارضایتی به همراه دارند را مورد بازنگری قرار دهیم.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران بر لزوم بازنگری در برخی شیوه نامه‌های بهداشتی و همچنین محدودیت‌های کرونایی تاکید کرد و گفت: محدودیت شبانه در پایتخت نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش اکوپل نیوز، علیرضا زالی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران افزود: در تهران نیاز به بازنگری پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی است باید مداخلاتی که اثربخشی کمتری دارند مورد بازنگری قرار گیرند.

وی گفت: محدودیت‌های شبانه اثر زیادی در موضوع کنترل بیماری ندارد لذا باید برخی موارد که ایجاد زحمت، هزینه و نارضایتی به همراه دارند را مورد بازنگری قرار دهیم.

محدودیت شبانه تهران اثری در کنترل کرونا ندارد

زالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همچنان شاهد فراز و فرود‌هایی در آمار‌های کرونا ویروس در استان تهران هستیم، اما پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده سیر ثابتی در کاهش آمار‌ها داشته باشیم و به سمت فروکش شدن حرکت کند.

وی اظهار داشت: در استان تهران شاخص مرگ و میر شاید با توجه به سرعت کمتری که دارد بین ۱۲ تا ۱۴ روز با تاخیر آمار فوتی‌ها با آمار بستری و مراجعین سرپایی متوازن شود.

زالی ادامه داد: در بحث واکسیناسیون نگرانی در حوزه زنجیره تامین واکسن وجود دارد که واردات واکسن دچار خدشه نشود، ولی در استان تهران آمادگی لازم برای راه اندازی مراکز واکسیناسیون و همچنین افزایش شیفت‌های کاری برای سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون وجود دارد.

به گفته وی؛ آثار تعطیلی اخیر با توجه به همکاری که صنوف و مردم داشتند خوب بود و به عنوان یک تجربه موفق محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها کماکان در کمبود تست و منابع مالی به سر می‌برند؛ لذا لازم است این موضوع به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد. باید موضوع تست‌های رایگان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

زالی تاکید کرد: اگر واردات واکسن شکل مناسب تری بگیرد نیازمند همکاری استانی برای تسریع واکسیناسیون هستیم و در این راستا ممکن است نیاز به همکاری نیرو‌های سایر دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر