کد خبر: ۲۸۰۷
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
باید مکانیزمی در کشور تعریف شود که زدن واکسن اجباری شود و در کل هیچ کس دوست ندارد از خدمات عمومی و اجتماعی محروم شود.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید مکانیزمی در کشور تعریف شود که زدن واکسن اجباری شود چرا که بحث حقوق عامه مطرح است و کسانی که واکسن نزنند به تدریج از دریافت خدمات عمومی محروم می‌شوند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، پروین صالحی درباره بحث اجباری شدن یا اجباری نبودن تزریق واکسن کرونا، اظهار کرد: هنوز زدن واکسن کرونا در کشور اجباری نشده است، اما وقتی مردم قصد دارند در مکان‌های عمومی (مترو، فرودگاه و بانک‌ها) حضور یابند و از خدمات عمومی مختلف بهره ببرند باید زدن واکسن را جدی بگیرند چراکه حقوق عامه مطرح است و این حقوق باید از سوی همه رعایت شود.

نماینده مجلس: باید زدن واکسن اجباری شود

وی افزود: کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند محدودیت‌هایی برای آنان در استفاده از خدمات عمومی پیش خواهد آمد؛ بنابراین وقتی مردم قصد دارند از خدمات عمومی بهره ببرند یا به سفر بروند باید حتماً واکسن بزنند تا حقوق دیگران را ضایع نکنند. بسیاری از کشور‌ها شرط ورود به آن کشور را داشتن کارت واکسن اعلام کرده‌اند به همین دلیل شهروندان ایران هم باید واکسیناسیون خود را در هر دو دوز انجام دهند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس، گفت: به هر حال باید مکانیزمی در کشور تعریف شود که زدن واکسن اجباری شود و در کل هیچ کس دوست ندارد از خدمات عمومی و اجتماعی محروم شود و دولت در آینده نزدیک مجبور است کسانی را که واکسن نزده‌اند از مکان‌های عمومی دور و از ارائه خدمات مختلف به آنان جلوگیری کند. توصیه می‌کنیم مردم حتماً واکسن خود را دریافت کنند تا از خدمات عمومی محروم نشوند.

صالحی تصریح کرد: هم‌اکنون روند واکسیناسیون در کشور سرعت قابل قبولی دارد و مرتب واکسن از خارج وارد و در داخل تولید می‌شود. در کل هماهنگی بسیار خوبی میان وزارت بهداشت و دیگر مسئولان مربوط ایجاد شده است و با یک نظم خوب و قابل قبول فرایند واکسیناسیون در حال انجام است.

وی افزود: با زدن واکسن به شکل گسترده سطح ایمنی بدن بالا می‌رود و متخصصان اپیدمیولوژیست بر این باور هستند که از اول فروردین سال آینده کرونا به شکل یک بیماری بومی و قابل کنترل در خواهد آمد، به طوری که مانند ویروس سرماخوردگی قابل کنترل می‌شود و فرد در صورت ابتلا دچار عوارض شدید نمی‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: واکسن برکت طبق تحقیقات علمی که در داخل کشور انجام شده تأثیر بالایی در جلوگیری از ابتلا افراد به کرونا داشته است و در مجلس تعدادی از نمایندگان که این واکسن را دریافت کرده‌اند راضی بوده‌اند و سطح ایمنی بدن آن‌ها به شکل قابل توجهی بالاتر رفته است.

صالحی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون روند بستری‌ها، مبتلایان و فوتی‌ها در کشور به شکل محسوسی کاهشی شده است و طبق پیش‌بینی‌ها موج دلتا، آخرین موجی بوده که موجب همه‌گیری ویروس کرونا شده است که امیدواریم این نظریه درست باشد. مردم تا کنترل کامل کرونا باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر