- زنجبیل چگونه به کاهش قند خون کمک میکند
- فواید گردوی آمریکایی برای قلب
- فواید اسفناج برای سلامتی
- چطور مغز خود را با ۸ خوراکی تقویت کنیم
- چای ماچا بخورید تا قلبی سالم داشته باشید
- خوردن تمشک آبی (بلوبری) چه تاثیری بر بدن دارد؟
- خمیازه کشیدن خطرناک تر از آن چیزی است که می دانید
- چرا خمیازه واگیردار است؟
- آیا کوسه ها در برابر انسان خوی تهاجمی دارند یا فقط از خود دفاع میکنند؟
- ترامپ: بدون بمباران با ایران به توافق میرسیم
- اعلام جرم دادستانی تهران علیه چند رسانه در رابطه با انتشار اخبار حادثه بندر شهید رجایی
- وزارت دفاع: محموله نظامی در حادثه آتش سوزی بندر شهید رجایی وجود نداشت
- انفجار در بندرعباس + عکس و فیلم
- دونالد ترامپ: پاپ فرانسیس آدم خوب و سخت کوشی بود
- اولین عکس از پیکر پاپ فرانسیس در تابوت
- ترامپ: آمریکا مذاکرات بسیار خوبی با ایران داشته است
لایحه رتبهبندی منجر به ارتقای کیفیت آموزش در کشور میشود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی لایحه رتبهبندی معلمان را عاملی مهم برای رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگیان و دانش آموزان ارزیابی کرد و گفت: اجرای مناسب این لایحه منجر به ارتقای آموزش در کشور میشود.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، «محمد مهدی زاهدی» با اشاره به بررسی لایحه رتبهبندی معلمان در جلسات علنی مجلس گفت: همه کشورهایی که در حوزههای مختلف پیشرفت کردند، زیرساخت اصلی توسعه و پیشرفت آنها آموزش و پرورش بوده و در این کشورها از نهاد آموزش برای تربیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به فناوریهای جدید علمی، اقتصادی، فرهنگی خود به بهترین شکلی استفاده کردند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور ما به رغم اینکه در تعالیم اسلامی، قرآن، سنت و روایات توجه ویژهای به معلم و شغلی معلمی شده است، ولی در این سالها در قبال این قشر کوتاهی صورت گرفته و آن طور که شایسته است، معلمان و فرهنگیان مورد توجه قرار نگرفتند.
وی با بیان اینکه لایحه رتبهبندی معلمان میتواند جایگاه و کرامت این قشر مهم جامعه را ارتقا داده و سبب بهبود سطح شغلی و حرفهای معلمان شود، عنوان کرد: تصویب و اجرای این لایحه هم میتواند ارزش گذاری واقعی برای معلمان را فراهم کند و هم اینکه سطح معیشت معلمان و فرهنگیان را ارتقاء دهد.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بارها گفتم که باید نگاه ویژهای به معلم داشت چرا که معلمان وظیفه سنگین هدایت و آموزش فرزندان این مرز و بوم را بر عهده دارند و همه ما در هر پست و مقامی که هستیم با تعالیم معلمان به این جایگاه رسیدیم.
زاهدی با بیان اینکه تصویب لایحه رتبهبندی معلمان و اجرای درست آن میتواند تحول بسیار مناسبی را در آموزش و پرورش ایجاد کند، اظهارداشت: تصویب و اجرای درست لایحه میتواند از نظر کیفی و کمی تاثیر مثبتی بر نحوه آموزش و پرورش فرزندان این کشور گذاشته و سبب شود جایگاه و شان معلمان نیز حفظ شود و انگیزه آنها را برای آموزش بهتر به دانش آموزان بیشتر کند.
وی با اشاره به روند آموزش مجازی در سالهای اخیر اظهار کرد: البته باید قبول کرد که کیفیت آموزش مجازی قابل مقایسه با آموزش حضوری نیست و به عبارتی با آموزش مجازی نمیتوانید سطح سواد و علم معلم را ارزیابی کنید.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه باید فضای حقیقی آموزش را برای معلم ایجاد کرد تا شاهد رشد و شکوفایی او و دانش آموزان بود، ادامه داد: وقتی بستر مناسب آموزشی فراهم شود در این صورت معلمان میتوانند تواناییها و استعدادهای خود را بروز داده و سبب خلاقیت و رشد استعداد دانش آموزان شوند.
وی خاطرنشان کرد: این لایحه میتواند معلمان را وادار به افزایش و ارتقاء سطح علمی خود کند که نتیجه آن رشد و ارتقای سطح آموزش در سطح کلان کشور خواهد بود.
کلیات لایحه رتبهبندی معلمان ۱۸ خردادماه امسال در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و از هفته گذشته نیز نمایندگان در صحن علنی مجلس بررسی جزئیات را در دستور کار قرار دادند.
از ۱۰ ماده این لایحه تاکنون ۳ ماده به تصویب رسیده است.
در مهمترین ماده این لایحه که ماده ۳ است، شرایط کسب، ارتقاء، توقف و تنزل در آیین نامه رتبهبندی معلمان تعیین شده که به اساس آن شایستگیهای عمومی، تخصصی و حرفهای، تجربیات و عملکرد رقابتی معلمان در رتبههای پنج گانه آموزشیارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادمعلم قرار میگیرد.
سایر مواد لایحه نیز با رای نمایندگان به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد تا نسبت به اصلاح برخی از مواد آن اقدام شود.