کد خبر: ۴۴۹۲
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
فاطمه یوسفی در در حرکت اول دوضرب وزنه ۱۱۵ کیلوگرم را مهار کرد و وزنه ۱۲۱ کیلوگرم حرکت دوم دوضرب را با موفقیت بالای سر برد و در حرکت سوم دوضرب موفق به مهار وزنه ۱۲۶ کیلوگرمی شد.

فاطمه یوسفی ملی پوش دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم تیم زنان ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان با مجموع ۲۱۹ کیلوگرم موفق به ارتقای رکورد‌های ملی شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان از ۲۱ آذرماه به میزبانی ازبکستان آغاز شده است. در این مسابقات در مجموع ۴۳۲ وزنه‌بردار شامل ۲۴۵ مرد از ۶۵ کشور و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن از ۵۶ کشور مختلف حضور دارند.

فاطمه یوسفی سومین وزنه‌برداری است که امروز در گروه B دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان با رکورد ورودی ۲۲۰ کیلوگرم به روی تخته رفت.

وزنه برداری زنان جهان؛ رکوردشکنی «فاطمه یوسفی» دختر فوق سنگین ایران

وی در حرکت اول یک ضرب ورنه ۸۵ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر ببرد. او حرکت دوم یک ضرب نیز وزنه ۸۹ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت سوم یک ضرب نیز وزنه ۹۳ کیلوگرم را بالای سر برد.

همچنین یوسفی در در حرکت اول دوضرب وزنه ۱۱۵ کیلوگرم را مهار کرد و وزنه ۱۲۱ کیلوگرم حرکت دوم دوضرب را با موفقیت بالای سر برد و در حرکت سوم دوضرب موفق به مهار وزنه ۱۲۶ کیلوگرمی شد.

وی در مجموع با ۲۱۹ کیلوگرم رکورد ملی دسته فوق سنگین به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان را در یکضرب ۶ کیلو و در دوضرب ۵ کیلو و در مجموع ۱۱ کیلوگرم ارتقا بخشید.

همچنین با مشخص شدن قهرمانان گروه A دسته ۸۷ کیلوگرم جایگاه یوسفی در مسابقات جهانی وزنه برداری مشخص خواهد شد.

یکتا جمالی آخرین وزنه‌برداری است که در گروه A دسته ۸۷ کیلوگرم زنان، امروز ساعت ۱۷:۳۰ با رکورد ورودی ۲۲۱ کیلوگرم به روی تخته می‌رود.

روز گذشته سیده الهام حسینی ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم تیم زنان ایران در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان با ثبت رکورد مجموع ۲۲۳ کیلوگرم در جایگاه ششم قرار گرفت.

همچنین قرار بود الناز باجلانی در گروه B دسته ۷۶ کیلوگرم زنان بروی تخته برود، اما او در حالی به خاطر مصدومیت مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان را از دست داد که هیچ خبری مبنی بر اعزام نشدن وی به ازبکستان از سوی فدراسیون منتشر نشد.

مرتضی بیگلری، میرمصطفی جوادی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، امیر حقوقی، سیدرسول معتمدی، علیرضا سلیمانی، امیر عزیزی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در بخش مردان هستند. هدایت این تیم بر عهده محمدحسین برخواه است.

همچنین در بخش زنان سیده‌الهام حسینی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی نیز ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران هستند. اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی بر عملکرد دختران وزنه‌بردار ایران نظارت دارد.

نکته قابل توجه مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان این است که چین با وجود دارا بودن وزنه‌برداران مطرح در این رقابت‌ها به دلیل کرونا شرکت نکرده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر