- محمد بن سلمان: جامعه جهانی مانع حمله اسرائیل به خاک ایران شود
- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
رئیس پلیس راهور: امسال ۱۰ هزار نفر بر اثر تصادف کشته شدهاند
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۸۰ درصد ناوگان عمومی فرسوده است، ۲۰ تا ۲۵ سال سن دارد و و در ۲۵ سال گذشته درخصوص نوسازی ناوگان اقدام جدی صورت نگرفته است.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، سردار سید کمال هادیانفر افزود: ۳۶ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد که ۷ میلیون مربوط به ناوگان بار و مسافر است.
وی گفت: میزان ترددها در سال ۱۴۰۰ هفت درصد افزایش داشته یعنی حدود ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تردد در کشور اتفاق میافتد که ۶۱۶ میلیون تردد آن مربوط به ناوگان بار و مسافر بوده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه دوره قبل از ان افزایش داشته است.
سردار هادیانفر افزود: بنابر آمار پزشکی قانونی ۱۰ هزار فوتی در سال جاری بوده که نتیجه ۳۶ هزار تصادف است.
وی گفت: از این میزان تصادف ۲ هزار و ۱۰۵ فوتی مربوط به ناوگان بار و مسافر است و ۹۸ هزار نفر از این فوتیها مربوط به ناوگان اتوبوس میباشد.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: بیشتر تصادفات در حوزه بار است که در این بخش کامیونها معمولا با خودروهای سواری و عابران تصادف میکنند.
سردار هادیانفر درخصوص علل تصادف گفت: عامل بیش از ۸۵ درصد تصادفات، انسانی و بیشتر آن مربوط به عجله و شتاب، درآمدزایی رانندگان و کسب درآمد بیشتر است.
وی افزود: در ۲۰ درصد تصادفات ما شاهد واژگونی ناوگان عمومی هستیم، زیرا بیشتر از ظرفیت موجود این رانندگان مشغول فعالیت هستند.
سردار هادیانفر گفت: برای کنترل ۳۸۰ هزار خودرو ناوگان بار سیستم و دستورالعملی نداریم و نمیتوان آنها را در جلوی پاسگاهها کنترل کرد.
وی افزود: بیشتر عامل تصادفها در بخش اتوبوس ها، خستگی و خواب آلودگی است و در برخی موارد شاهدیم رانندگان اتوبوسها از راننده کمکی استفاده نمیکنند.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در کنار اینگونه مشکلات بحث قطعات نامرغوب و گرانی قطعات و وجود نقاط حادثه خیز و خرابی راه هم بر آمار تصادف میافزاید.
سردار هادیانفر افزود: لاستیکهای نامرغوب نیز منجر به افزایش تصادفات شده است.
دولت برای نوسازی ناوگان عمومی باید تلاش مصاعف کند
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: دولت و به ویژه وزارت راه باید درخصوص نوسازی ناوگان و همچنین کارکرد رانندگان رسیدگی ویژه و تلاش مضاعف کند.
سردار هادیانفر در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز داریم که هنوز فکری برای رفع اشکال آن نشده است و میتوان با هزینه کمی این مشکلات را حل کرد.
وی گفت: وزارت راه باید کمک هزینههایی را نیز برای خرید قطعات مرغوب به رانندگان اختصاص دهد.
سردار هادیانفر افزود: ۶۴ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری جادهها و شهرها اتفاق میافتد و بایستی رانندگان بیشتر دقت کنند.
وی گفت: اخیرا رانندهای در فضای مجازی تصویری منتشر کرده بود که هر پنجاه شصت ثانیه فقط یکبار به جاده نگاه میکرد و بیشتر حواسش در فضای مجازی بود.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: این موضوع را پیگیر شدیم و راننده خاطی را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردیم.
سردار هادیانفر گفت: بحث ماده ۱۰۸ تکلیف دولت را مشخص کرده است و بایستی در بحث ایمنی وارد کار شود و تکالیف خود را در این زمینه انجام دهد.
وی افزود: سیستم سامانه کنترل سپهتن که در اتوبوسها فعال است به صورت آفلاین است و هر موقع که مشکلی پیش بیاید پلیس میتواند آن را کنترل کند و این کار به صورت دستی و غیرهوشمند است، اما امیدواریم با سامانه جدیدی که در صاایران با تلاش وزارت دفاع و وزارت راه در حال راه اندازی است، ناوگان عمومی را هوشمندانه کنترل کنیم.