کد خبر: ۴۷۰۱
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
از ۱۱ دی ۱۴۰۰ ورزشکاران سراسر جهان باید بر اساس جدیدترین فهرست مواد و دارو‌های ممنوعه، نسبت به عدم استفاده از این مواد یا روش‌های ممنوعه اقدام کنند و در غیر این صورت، مصداق ورزشکار دوپینگی به شمار می‌روند.

فهرست کامل مواد، دارو‌ها و روش‌های ممنوعه در سال ۲۰۲۲ میلادی که مصداق بارز دوپینگ به شمار می‌رود، اعلام شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، از ابتدای ژانویه ۲۰۲۲ (۱۱ دی ۱۴۰۰) ورزشکاران سراسر جهان باید بر اساس جدیدترین فهرست مواد و دارو‌های ممنوعه، نسبت به عدم استفاده از این مواد یا روش‌های ممنوعه اقدام کنند و در غیر این صورت، مصداق ورزشکار دوپینگی به شمار می‌روند.

فهرست کامل مواد، دارو‌ها و روش‌های دوپینگ در سال ۲۰۲۲ منتشر شد

فهرست ممنوعه بخشی اجباری از استاندارد‌های بین المللی برنامه جهانی مبارزه با دوپینگ است و فهرست مواد و روش‌های ممنوعه هر سال توسط گروه کارشناسان وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) در کشور‌های مختلف بازنگری شده و این امر به منظور ارایه آموزش مناسب به ورزشکاران، مربیان و نیرو‌های پشتیبان و شرح تغییرات به ورزش کشورها، مدنظر قرار می‌گیرد و در نهایت فهرست مواد و روش‌های ممنوعه جدید از ابتدای ژانویه ۲۰۲۲ (۱۱ دی ۱۴۰۰) اجرایی خواهد بود.

برای مشاهده متن کامل ترجمه فهرست مواد، دارو‌ها و روش‌های ممنوعه سال ۲۰۲۲ میلادی براساس آیین نامه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ که از ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ در سراسر دنیا، لازم الاجرا و معتبر خواهد بود اینجا کلیک کنید.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر