- خمیازه کشیدن خطرناک تر از آن چیزی است که می دانید
- چرا خمیازه واگیردار است؟
- آیا کوسه ها در برابر انسان خوی تهاجمی دارند یا فقط از خود دفاع میکنند؟
- ترامپ: بدون بمباران با ایران به توافق میرسیم
- اعلام جرم دادستانی تهران علیه چند رسانه در رابطه با انتشار اخبار حادثه بندر شهید رجایی
- وزارت دفاع: محموله نظامی در حادثه آتش سوزی بندر شهید رجایی وجود نداشت
- انفجار در بندرعباس + عکس و فیلم
- دونالد ترامپ: پاپ فرانسیس آدم خوب و سخت کوشی بود
- اولین عکس از پیکر پاپ فرانسیس در تابوت
- ترامپ: آمریکا مذاکرات بسیار خوبی با ایران داشته است
- ترامپ به روسیه و اوکراین: توافق و تجارت کنید و پولدار شوید
- فرایند اعلام مرگ پاپ فرانسیس چگونه است و مراحل عزاداری چگونه است؟
- تعرفه ۱۰۰ درصدی واردات خودرو فعلا اجرا نمی شود
- سخنگوی دولت: زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذران آمریکایی وجود ندارد
- واکنش علی ربیعی به لغو جشنواره کوچه در بوشهر
- مجوز برگزاری فستیوال «کوچه» بوشهر صادر شد
طی ۹ ماه ۱۹ میلیون تماس با اورژانس گرفته شد
نشست ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان اورژانس کشور با حضور دکتر علی دل پیشه، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، دکتر جعفر میعادفر، رییس و دکتر محمد سرور، معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور و نمایندگان دستگاههای مرتبط، برگزار شد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وبدا، دکتر علی دل پیشه، در این نشست ضمن تشکر از تلاشهای ارزنده سپید پوشان سازمان اورژانس کشور، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات اورژانس در دنیا جزو خدمات بنیادی محسوب شده و حکومتها وظیفه دارند بهترین سرویسها و خدمات را برای مردم تامین کنند و اجزای حکومت باید جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به افراد حادثه دیده، همکاری و همیاری داشته باشند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه همه ما به نحوی در ارتباط با خدمات اورژانس هستیم و جهت ادامه زندگی مطلوب ملزم به استفاده از این خدمات هستیم، لذا باید نظام خدمات دهی اورژانس مورد بازبینی قرار گرفته و نقایص و مشکلات احتمالی ارائه خدمت احصا و آسیب شناسی شود تا با همکاری و هماهنگی تمامی نهادها، ارگانها و وزارتخانههای مرتبط، ارائه خدمات مربوط به سلامت به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.
اورژانس؛ یکی از مطالبات جدی مردم
در ادامه نشست دکتر میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر اورژانس یکی از مطالبات جدی مردم محسوب میشود، به ارائه تاریخچه اورژانس و آمار خدمات اورژانس کشور در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰ پرداخته و عنوان کرد: دستیابی به موثرترین الگوی ارائه خدمات فوریتهای پزشکی و پیشگیری از مرگ و میر، مصدومیتها و عوارض ناشی از حوادث از جمله اهداف سازمان اورژانش است.
بیش از ۱۹ میلیون تماس با شماره ۱۱۵ طی ۹ ماه نخست سال جاری
وی خاطر نشان کرد: طی ۹ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۹ میلیون تماس با شماره اضطراری ۱۱۵ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده است و در طی همین مدت، تعداد ماموریتهای اورژانس پیش بیمارستانی رشد ۱۵ درصدی داشته است.
به گفته وی، مدت زمان رسیدن عوامل اورژانس به صحنه حادثه هنوز به استاندارد مطلوب نرسیده و در همین راستا، پیشنهادات و درخواستهای سازمان را در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات فوریتهای پزشکی در کشور مطرح کرد.