- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در جریان بازدید از ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: رسانهها نقش مهمی در پیشبرد اهداف نمایشگاه مجازی کتاب بر عهده دارند.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، فرشاد مهدی پور افزود: در طول برگزاری این نمایشگاه شاهد رونق فعالیتهای رسانهای در حوزه مطبوعات، خبرگزاریها و رسانههای جمعی در پوشش خبری و نشر احوال مربوط به نمایشگاه کتاب هستیم.
وی با اشاره به دومین سال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران و اینکه شاهد یک پویش ملی در جهت گسترش نشر کتابخوانی در کشور هستیم، تصریح کرد: حتی اگر شرایط کرونایی در کشور به پایان برسد و به شرایط عادی برگردیم باید برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی را حفظ کنیم، چون در این تجربه مزایایی به وجود آمد که به سادگی نمیتوان از آن گذشت.
او درباره نقش مهم مطبوعات و خبرگزاریها و رسانه ملی در راستای پیش برد اهداف اتفاقات نوپایی مانند نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: فضای رسانهای کشور ترکیبی از کنشگران بسیار وسیع با سلایق و علاقههای گوناگون است.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مخاطبمحور و ساده طراحی شده است، اظهارکرد: مخاطب محور بودن دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک مزیت است، زیرا مخاطبان به سادگی میتوانند به آن ورود پیدا کنند و کتاب مورد نیاز خود را انتخاب و سفارش دهند.
وی تصریح کرد: اطلاعرسانیهای پیرامونی نمایشگاه مجازی کتاب تهران میتواند دو اتفاق مهم را رقم بزند؛ یکی جهتدهی رسانهای در راستای پیشبرد اهداف برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و دیگر اینکه میزان ورودی و اقبال مخاطبان را به نمایشگاه افزایش دهد. پایشهای این دوره نشان داده است که هر زمان تبلیغات رسانهای بیشتر شده است مصرف نمایشگاه افزایش پیدا کرده است.
مهدی پور در پایان گفت: نحوه هدایت رسانهها در جهت اهداف و پیشبرد نمایشگاه مجازی کتاب نیز امری مهم است، به عنوان مثال کتابهای کودک و نوجوان در رتبه دوم نمایشگاه قرار دارد؛ باید واکاوی کرد که چرا گزینههای دیگر که برای ما اولویت دارد در رتبههای پایینتری قرار دارد و چرا روی آن باید تمرکز پیدا کنیم. رسانهها میتوانند نقش مهمی در جهتدهی محتوایی نسبت به خریدار عام در نمایشگاه مجازی کتاب ایفا کنند.
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمنماه آغاز شده است و تا یازدهم بهمنماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقهمندان برای بازدید و خرید کتاب میتوانند به Ketab.ir مراجعه کنند.