کد خبر: ۵۵۸۵
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
موضوع تفاهم نامه؛ ترویج و تعمیق فرهنگ نورانی قرآن کریم، معارف مهدوی و نماز از طریق همکاری‌های دو طرفه در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی است.

رییس اداره قرآن و نماز عقیدتی ستاد ارتش با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ستاد اقامه نماز، بهره گیری از ظرفیت‌ها و امکانات مشترک برای ارتقاء توانمندی و مهارتی ائمه جماعات و مربی‌های عقیدتی سیاسی ارتش و تربیت مربی را از اهداف آن برشمرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از شبستان، سرهنگ مهدی میدانی در مورد تفاهم نامه میان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و ستاد تفسیر قرآن گفت: این تفاهم نامه به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توسعه فرهنگ ایرانی نماز و تعمیق معارف مهدوی و ترویج تفسیر قرآن کریم در راستای توسعه همکاری‌های مشترک این تفاهم نامه فیمابین سازمان‌ها و مجموعه ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و ستاد تفسیر قرآن منعقد شده است.

رییس اداره قرآن و نماز عقیدتی ستاد ارتش افزود: موضوع تفاهم نامه؛ ترویج و تعمیق فرهنگ نورانی قرآن کریم، معارف مهدوی و نماز از طریق همکاری‌های دو طرفه در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی است.

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ستاد اقامه نماز

سرهنگ میدانی ادامه داد: جامعه مخاطبان در ارتش شامل کارکنان ارتش، خانواده‌ها و سربازان وظیفه است و هدف از این تفاهم نامه ایجاد توسعه و همکاری‌های مشترک فرهنگی، آموزشی فیمابین سازمان‌های یاد شده و بهره گیری از ظرفیت‌ها و امکانات مشترک برای ارتقا و تعمیق توانمندی‌های دانشی و مهارتی ائمه جماعات و مربی‌های عقیدتی سیاسی ارتش و همچنین تربیت نیروی متخصص و مربیان مورد نیاز از اهداف دیگر ترویج معارف دینی، نماز و تفسیر قرآن کریم است.

وی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه تعهداتی برای سازمان عقیدتی سیاسی و نهاد‌های یاد شده ذکر شده است که امیدواریم توفیقات و برکات زیادی نصیب همه ما شود.

سرهنگ میدانی افزود: هفته گذشته در جلسه مشترک میان نهاد‌های یاد شده و ستاد عقیدتی سیاسی ارتش مفاد کامل این تفاهم نامه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به موضوع مخاطب محور کردن طرح‌های قرآنی اشاره کرد.

وی گفت: در بخش قرآن تقاضا کردیم برنامه‌ها به شکل تقاضا محور اجرا شود و طرح تنویر انشاءالله به صورت مخاطب محور اجرا می‌شود. در موضوع کلاس‌های تفسیر روز سه شنبه نیز مخاطب محوری مد نظر قرار گرفته است. همچنین در موضوع نماز نیز ستاد اقامه نماز پتانسیل خوبی برای ارتقای سطح دانشی و بینشی ائمه جماعات دارند که مقرر شد با برگزاری کارگاه‌ها در تهران و شهرستان‌ها از اساتید آن‌ها بهره ببریم.

سرهنگ میدانی در موضوع عترت تصریح کرد: از سال گذشته در موضوع مهدویت همکاری خود را با نهاد‌های یاد شده آغاز کردیم و در مجتمع یاوران مهدی موعود (عج) ۲۰۰ استاد آموزش دیدند که امسال نیز شاهد آموزش اساتید جدید در دوره‌های تکمیلی برای اساتید ۲۰۰ نفر سال گذشته ادامه دارد.

وی ادامه داد: به لطف خدا توانستیم امسال با این تعداد از اساتید ۸۰۰ کارگاه معارف مهدوی و آشنایی با مهدویت را در ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم که اقدام بسیار بزرگی است. در موضوع نهج البلاغه نیز اعلام شده است که می‌توانیم کارگاه‌های خوبی را برای اساتید برگزار کنیم. در بخش حدیث نیز اقدامات مهمی انجام شده است و همکاری‌های خوبی انجام می‌شود.

وی گفت: این تفاهم نامه یک اقدام خلاقانه و بسیار اثرگذار است که توسط حجت الاسلام قرائتی ریاست ستاد اقامه نماز امضا شد و همچنین ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز حجت الاسلام محمدحسنی این تفاهم نامه را تایید و امضا کردند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر